آرشیو دوشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۸، شماره ۲۲۳۳۲
صفحه آخر (جهان)
۱۲

رئیس جمهور کودتایی بولیوی دست نظامیان را در کشتار مردم باز گذاشت

رئیس جمهور کودتایی و خود خوانده بولیوی با صدور حکمی، نظامیان دخیل در سرکوب اعتراضات و ناآرامی ها را از مسئولیت مجرمانه معاف کرده است.

«ژان آرنول» فرستاده سازمان ملل، در دیدار با «ژنینیه آنز» رئیس جمهوری خودخوانده بولیوی، نگرانی خود را بابت اوضاع این کشور که ممکن است در نتیجه افزایش تلفات، از کنترل خارج شود، ابراز کرد. این ابراز نگرانی در پی آن اعلام شد که «ژنینیه آنز» دست نظامیان را در سرکوب اعتراضات و ناآرامی ها باز گذاشت و آنها را از مسئولیت مجرمانه معاف کرده است.

پیش از این هم کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل طی بیانیه ای، کشتارها در بولیوی را یک «تحول بسیار خطرناک» توصیف کرده و گفته بود: «من به شدت نگرانم اگر مقامات(بولیوی) به این وضعیت رسیدگی نکنند و بر اساس هنجارهای بین المللی رفتار نکنند، اوضاع در بولیوی از کنترل خارج شود.»

توطئه در ونزوئلا

دیروز از ونزوئلا در نقطه ای دیگر از آمریکای لاتین ، خبر رسید که «خوان گوایدو» سرکرده مخالفان دولت کاراکاس، تلاش می کند با استفاده از وضع موجود در بولیوی، فشار ها را برای کناره گیری «نیکلاس مادورو»رئیس جمهور ونزوئلا، از قدرت تشدید کند. «گوایدو» مقابل ساختمان سفارت بولیوی در «کاراکاس» به حامیان خود گفت: «به تظاهرات و اعتراض های خود تا زمان برگزاری انتخابات آزاد ادامه دهید.»