آرشیو چهارشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۸، شماره ۷۲۰۸
جهان
۱۷

دو خط خبر

الجزیره: گروه های سیاسی عراقی با امضای سندی، به نخست وزیر و رئیس پارلمان کشورشان 45 روز فرصت دادند تا اصلاحات سیاسی و اقتصادی را آغاز کنند.

المنار: نیروهای گارد سواحل یمن (بخش دریای سرخ) وابسته به وزارت کشور دولت صنعا از توقیف سه کشتی از جمله یک کشتی سعودی خبر دادند.

رویترز: وزارت خارجه کره جنوبی خبر داد مذاکرات برای تقبل هزینه های دفاعی حضور نیروهای امریکایی در این کشور متوقف شده است.

آسوشیتدپرس: نواز شریف، نخست وزیر سابق پاکستان که به فساد محکوم شده، دیروز این کشور را برای سفر درمانی به مقصد لندن ترک گفت.

آناتولی: دولت آنکارا دستور بازداشت 133 پرسنل نظامی را به ظن ارتباط با شبکه گولن را صادر کرد. این مظنونان در جریان عملیاتی در ازمیر دستگیر شدند.

دویچه‎وله: سمه دختر سعود بن عبد العزیز آل سعود، شاهدخت برجسته و منتقد سعودی که مدافع حقوق بشر بوده است، پس از آنکه نتوانست مجوز خروج اضطراری از عربستان را برای درمان پزشکی دریافت کند، در انظار عمومی دیده نشده و حالا نزدیکان او به دنبال پاسخ هایی بر سر دستگیری احتمالی اش هستند.

رویترز: دادگاه عالی اسپانیا حکم استرداد هوگو کارواخال، متحد هوگو چاوز و رئیس سابق سازمان اطلاعات ونزوئلا به ایالات متحده را صادر کرد.

اسپوتنیک: ده ها نفر از معترضان ضد دولتی گرجستان با وجود عملیات ویژه نیروهای پلیس، مقابل پارلمان این کشور چادر زدند. آنها خواهان استعفای حزب حاکم «رویای گرجستان» هستند.

الانباء: امیر کویت، صباح الخالد الحمد الصباح، وزیر خارجه این کشور را مامور تشکیل کابینه جدید کرد.