آرشیو چهارشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۸، شماره ۲۲۳۳۴
شهرستان ها
۷

مردم تبریز از خرید گوشت گرم و تازه خودداری کنند

مدیرعامل کشتارگاه صنعتی شهرداری تبریز از نظارت بر توزیع فرآورده های گوشتی به منظور تامین امنیت غذایی شهروندان خبر داد و گفت: مردم از خرید و مصرف گوشت گرم و تازه خودداری کنند.

کریم قدرتی اظهار داشت: هر چند تاکنون گزارشی از ابتلا به تب کریمه کنگو در بین شهروندان گزارش نشده اما توجه به عدم خرید گوشت گرم از توزیع کنندگان غیرمجاز و توجه به برچسب و مهر این سازمان در سطح شهر، ضامن سلامتی شهروندان است و کوتاهی در توجه به این امر منجر به، به خطر افتادن سلامت مصرف کنندگان می شود.

وی افزود: تامین امنیت غذایی مردم وظیفه ای خطیر برای دستگاه های فعال و شرکت های تولیدکننده مواد غذایی است که به هیچ عنوان امکان اغماض در آن وجود ندارد.

قدرتی ابراز داشت: بخشی از این وظیفه مهم و حساس برعهده کشتارگاه صنعتی مجموعه شهرداری تبریز است که با رعایت دستورالعمل های اداره کل دامپزشکی آذربایجان شرقی و دانشگاه علوم پزشکی تبریز وظیفه خود را به انجام می رساند.

مدیرعامل کشتارگاه صنعتی شهرداری تبریز ادامه داد: در جریان کشتارهای روزانه دام های سبک و سنگین در کشتارگاه، نظارت های بهداشتی توسط متخصصان امر مبنی بر آزمایش دام های ذبح شده و همچنین رعایت دستورالعمل زنجیره پیش سرد قبل از توزیع گوشت انجام می شود و از خروج هرگونه گوشت تازه ذبح شده بدون سپری نمودن زنجیره پیش سرد 24 ساعته جلوگیری شده و دام های مشکوک به هر نوع بیماری ضبط و معدوم می شوند.

قدرتی اضافه کرد: بر اساس تاکید بهداشتی و دستور ابلاغی از سوی اداره کل دامپزشکی آذربایجان شرقی برای مقابله با شیوع بیماری تب کریمه کنگو تمام گوشت های تهیه شده توسط این کشتارگاه، 24 ساعت کامل در دمای صفر تا چهار درجه سانتیگراد فریز و پس از ویروس کشی احتمالی وارد چرخه توزیع می شود.