آرشیو دوشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۸، شماره ۲۲۳۴۴
اخبار کشور
۳

معاون وزیر آموزش و پرورش: بودجه کافی تامین نشود پوشش تحصیلی 20 درصد کاهش می یابد

معاون وزارت آموزش و پرورش گفت: تمام مخاطرات و آثار منفی بودجه کاهشی در آموزش و پرورش را تهیه کرده و به دولت ارائه می کنیم.

علی الهیار ترکمن درباره وضعیت بودجه سال 99 آموزش و پرورش و تفاوت بین رقم 73 هزار میلیارد تومانی پیشنهاد شده از سوی این وزارتخانه با بودجه 54 هزار میلیارد تومانی مدنظر دولت به خبرگزاری تسنیم گفت: بودجه سال 99 بر اساس مفروضات وابسته به متغیرهای کلان اقتصادی در سازمان برنامه و بودجه بسته می شود، آنها پیشنهاد و پیش نویس اولیه در این زمینه را آماده کرده اند که شرایط تقریبا این گونه است.

ترکمن افزود: این موضوع از فردا در دستور کار دولت قرار می گیرد و آموزش و پرورش گزارش کامل خود مبتنی بر نیازهای این وزارتخانه، الزامات سند تحول و حداقل نیازهای اعتباری را تهیه کرده است که بر این اساس بودجه مورد نیاز 73 هزار میلیارد تومان است و این را به عنوان پیشنهاد بودجه ای خود به سازمان برنامه و بودجه ارائه کردیم و در پیش نویس سامانه بودجه نیز وارد شده است.

وی درباره اینکه اگر بودجه آموزش و پرورش بر اساس 54 هزار میلیارد تومان بسته شود، چه خواهد شد، گفت: اگر بودجه با وضع فعلی که اعلام شده، بسته شود در درجه نخست 20 درصد از پوشش تحصیلی در معرض خطر قرار می گیرد و با تعطیلی کلاس های دایر ممکن است پوشش تحصیلی 20 درصد دچار کاهش شود.