آرشیو دوشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۸، شماره ۲۲۳۴۴
اقتصادی
۴

نایب رئیس اتحادیه باغداران تهران: قیمت میوه شب یلدا تغییر خاصی نخواهد داشت

نایب رئیس اتحادیه باغداران تهران گفت: با توجه به فراوانی تولید محصولات باغی پیش بینی می شود که قیمت میوه در شب یلدا تغییر خاصی نخواهد داشت .

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، با توجه به آنکه بیش از 20 روز به شب یلدا زمان باقی است، قیمت میوه با نوسان در بازار رو به رو شده است که هر یک از فروشندگان ادله ای برای این تغییرات مطرح می کنند که به همین خاطر نگرانی هایی مبنی بر گران فروشی در شب یلدا وجود دارد.

این در حالی است که مسئولان سخن دیگری می گویند، چنانچه مجتبی شادلو نایب رئیس اتحادیه باغداران تهران با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه میوه شب یلدا وجود ندارد، اظهار داشت: با توجه به شرایط مساعد بارندگی و وضعیت مناسب تولید محصولات جالیزی و باغی نگرانی از حیث کمبود عرضه میوه در شب یلدا وجود ندارد.

وی با اشاره به تاثیر گرانی بنزین بر بازار میوه گفت: با وجود آنکه عمده محصولات میوه با وانت بار و نیسان حمل می شود، از این رو گرانی بنزین و تغییر کرایه ها منجر به نوسانات جزئی قیمت خواهد شد، چرا که سهمیه بنزین وانت بارها جوابگوی 10 درصد نیاز رانندگان نیست. نایب رئیس اتحادیه باغداران با اشاره به اینکه افزایش سه برابری نرخ بنزین در بازار میوه و تره بار تاثیرگذار است، ادامه داد: با توجه به فراوانی تولید و نبود بازار، قیمت های عمده فروشی جوابگوی هزینه های تولید نیست. با وجود مشقت های فراوان تولید، هزینه تمام شده به دست کشاورز و باغدار نمی رسد.

شادلو با اشاره به اینکه بازار میوه شب یلدا تغییر خاصی نخواهد داشت، بیان کرد: با توجه به فراوانی تولید محصولات باغی پیش بینی می شود که قیمت میوه تغییر خاصی نخواهد داشت .