آرشیو دوشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۸، شماره ۲۲۳۴۴
شهرستان ها
۷

بزرگداشت 200 شهید طولانی ترین بمباران جنگ تحمیلی در اندیمشک

اندیمشک- خبرنگار کیهان: به منظور تجلیل از 200 شهید طولانی ترین بمباران جنگ تحمیلی توسط 54 فروند هواپیمای بعثی در چهارم آذرماه 1365 مراسمی با حضور مسئولین لشکری و کشوری و خانواده شهدا و مردم شهیدپرور در مصلی نماز جمعه اندیمشک برگزار شد.

در این مراسم سرتیپ غلامحسین چیت فروش گفت: اگر امروز آرامش و عزت و اقتدار داریم حاصل اتفاقات زیادی در تاریخ پر فراز و نشیب کشور است که مقاومت مردم نیز در این وقایع قابل تقدیر است.

وی با تقدیر از رشادت و مقاومت مردم اندیمشک گفت: این شهرستان پشتیبان جنگ تحمیلی بوده و نیروهای رزمنده و مسلح از این شاهراه برای جبهه و دفاع تردد می کردند به واسطه جایگاه مهم این شهرستان مورد هجوم جنگنده های دشمن قرار گرفت، اما مقاومت مردم اندیمشک در روز 4 آذر 65 در تاریخ ماندگار شد.

مشاور عالی فرماندهی نیروی هوایی ارتش با تاکید بر لزوم هوشیاری در برابر همه برنامه های شوم دشمنان افزود: اگر دغدغه اسلام و انقلاب را داریم باید مراقب توطئه های دشمن باشیم با هوشیاری با اهداف مقابله کنیم.

حجت الاسلام حسینی نوری امام جمعه این شهرستان هم گفت: 4 آذر سال 65 سند افتخار مردم اندیمشک است که به خوبی در دفاع مقدس حماسه آفرینی کردند و به برکت چنین مقاومت هایی دوچندان شده است و چنین مقاومت هایی امروز ایران اسلامی را به قدرت جهانی تبدیل کرده است.

قابل ذکر است در 4 آذر ماه 65 در حمله هوایی 54 فروند هواپیمای بعثی به اندیمشک و مراکز حساس شهرستان در مدت یک ساعت و 45 دقیقه بیش از 200 نفر شهید و 300 نفر دیگر مجروح شدند.

شهرستان اندیمشک بیش از یک هزار شهید تقدیم انقلاب و کشور کرده است.