آرشیو پنجشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۸، شماره ۳۵۷۷
جهان
۷

رویداد

افزایش تعداد نیروهای آمریکایی در عربستان

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا دستور استقرار نیروهای آمریکایی بیشتر به همراه رادار و سیستم های موشکی در عربستان را با هدف بهبود شرایط دفاعی این کشور عربی در برابر تهدیدات هوایی و موشکی در این منطقه صادر کرد. با احتساب این نیروهای اضافی، تعداد کل پرسنل نیروهای مسلح آمریکا در ریاض به سه هزار نفر خواهد رسید.

استعفا به خاطر غلو در سابقه کاری

مینا چنگ، مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا پس از آنکه گزارشی درباره نادرست بودن اطلاعات مندرج شده در سوابق رسمی او منتشر شد ناچار به استعفا شده است؛ هرچند خانم چنگ مدعی شده «رسانه ها علیه او» اقدام کرده اند.

توقف تحقیقات علیه آسانژ

دستگاه قضائی سوئد پرونده تحقیقات مقدماتی جولیان آسانژ به اتهام تجاوز جنسی را به دلیل کمبود شواهد لازم بست. معاون دادستانی سوئد گفت مستندات امر به دلیل مرور زمان، رنگ باخته اند و برای صدور کیفرخواست کفایت نمی کنند.

درگیری پلیس با معترضان عراقی

اعتراضات عراق در بغداد و 9 استان دیگر وارد بیست وهفتمین روز خود شده است. این در حالی است که اخباری از درگیری امروز تظاهرکنندگان با نیروهای امنیتی پس از آرامش نسبی در چند روز اخیر منتشر شده است.

انتقال شاهدان استیضاح ترامپ به مکان امن

ارتش آمریکا اعلام کرد در پی حمله کاخ سفید به مقام ارشد حوزه اوکراین در شورای امنیت ملی این کشور به دلیل شهادت های علنی او در روند تحقیقات استیضاح دونالد ترامپ، آماده منتقل کردن او به مکان امنی در یک پایگاه نظامی در صورت تهدیدشدن جانش است.