آرشیو سه‌شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۸، شماره ۵۵۴۰
صفحه آخر
۲۰
مقطع حساس کنونی

داستان غمبار شخص فقیر و همسر شخص فقیر و پنیر

امید مهدی نژاد

 شخص فقیری که از طریق کارگری و با تلاش و زحمت زیاد امرار معاش می کرد، روزی پس از پایان کار روزانه، در راه بازگشت به منزل دو عدد نان بربری ابتیاع کرد و پس از آن که به منزل رسید و دست و صورتش را شست و لباس های بیرونش را عوض کرد و لباس و شلوار راحتی پوشید، همسرش را صدا کرد و گفت: عیال، حال که نان تازه گرفته ام، یک مقدار پنیر بیاور تا بخوریم. وی افزود: خوب است بدانی محققان بر این باورند که پنیر دارای مواد مغذی فراوان از جمله پروتئین، ویتامین به خصوص ویتامین آ، ویتامین ب2، ویتامین ب12 و ویتامین کا2، فسفر، روی، سدیم، کلسیم، فیبر و آهن است. همچنین دارای چربی های ترانس دار از جمله واکسسین اسید و لینولیک کانجاکتد است و علاوه بر آن که به تقویت استخوان ها و ساختن ماهیچه ها کمک می کند، برای سلامت قلب، سلامت دندان ها و فشار خون نیز مفید است.

همسر شخص فقیر گفت: دو روز است پنیرمان تمام شده است. شخص فقیر نگاهی به همسر خود کرد و گفت: اتفاقا پنیر چیز خوبی نیست. پژوهشگران به این نتیجه رسیده اند که پنیر به ویژه انواع سخت آن کالری و نمک بالایی دارد و می تواند موجب افزایش وزن و بالا رفتن فشار خون شود. همچنین بیشتر انواع پنیر دارای چربی های اشباع هستند که موجب بروز اضافه وزن می شود و نیز به واسطه داشتن چربی های اشباع و کلسترول می تواند سبب بروز بیماری های قلبی و دیابت نیز بشود. وی افزود: همچنین پنیر ماده ای حساسیت زاست و در کسانی که دارای زمینه حساسیت هستند موجب سوءهاضمه، مشکلات پوستی و تنفسی و میگرن می شود و خاموش شد.

همسر مرد فقیر گفت: از میان نتایج تحقیقات محققان و نتایج پژوهش های پژوهشگران، کدام یک را باید سرلوحه اعمال خود قرار دهیم؟ مرد فقیر که عصبانی شده بود از جا برخاست و نخست همسرش را و سپس خودش را کتک زد و گفت: تا اطلاع ثانوی به نتایج پژوهش های پژوهشگران اعتماد می کنیم و بار دیگر خاموش شد.