آرشیو چهارشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۸، شماره ۲۲۳۴۶
شهرستان ها
۷

عملیات احداث 600 واحد مسکونی در دلفان به پایان رسید

رئیس ستاد بازسازی استان قزوین مستقر در دلفان گفت: عملیات احداث 600 واحد مسکونی که در جریان سیل اخیر تخریب شده بودند به پایان رسید و تحویل سیل زدگان در مناطق روستایی شهرستان دلفان گردید.

احمد مطبوعی، افزود: کار تعمیرات واحدهای مسکونی خسارت دیده از سیل به پایان رسید و پرونده واحدهای تعمیراتی در این شهرستان بسته شده است.    به گفته وی در جریان سیل اخیر خسارت هشت هزار واحد مسکونی شهری و روستایی توسط کارشناسان بنیاد مسکن استان قزوین ارزیابی شدند.

مطبوعی افزود: از این تعداد سه هزار و 400 واحد تعمیری و سه هزار واحد نیز احداثی ثبت گردید و مابقی واحدها سالم ارزیابی شدند.

این مسئول بیان کرد: اعتبارات واحدهای احداثی در دو مرحله تخصیص یافت که در مرحله اول در زمان سیل هزار و 260 واحد با اعتبار 100 میلیارد تومان به ما ابلاغ شد و در مرحله دوم نیز در شهریورماه هزار واحد دیگر در شهریور ماه سال جاری با اعتبار 760 میلیارد تومان ابلاغ گردید.

مطبوعی اضافه کرد: در آخرین ارزیابی ها عملکرد ستاد بازسازی دلفان  تاکنون 100 درصد آواربرداری انجام گرفته و 2 هزار و 100 واحد در مرحله پی کنی، 2هزار واحد آرماتوربندی، هزار و 900 واحد فنداسیون، هزار و 500 واحد اسکلت بندی، هزار و 150 واحد دیوارچینی، هزار و 150 واحد در مرحله اجرا سقف ،600 واحد در مرحله گچ و خاک و 600 واحد در مرحله ایزوگام هستند. به گفته وی تمام صاحبان واحدهای احداثی جهت دریافت تسهیلات به بانک های عامل معرفی شده اند که از این تعداد تاکنون دو هزار و 50 واحد عقد قرارداد شده و مابقی نیز روند قانونی را طی می کنند.

شهرستان دلفان در جریان سیل روزها 12 و 13 فروردین ماه سال جاری بیش از هشت هزار میلیارد ریال خسارت به زیرساخت های شهری و روستایی وارد شد.