آرشیو یکشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۸، شماره ۲۲۳۴۹
صفحه آخر (جهان)
۱۲

منابع مطلع در کاخ سفید فاش کردند

کدام گاف امنیتی ترامپ او را به ورطه استیضاح کشاند؟

سرویس خارجی:منابع مطلع در کاخ سفید اعلام کردند ترامپ به توصیه های امنیتی گوش نمی کند و همین مسئله احتمالا دلیل چالش های او در پرونده استیضاحش است. رئیس جمهور آمریکا مثلا از تلفن شخصی همراهش برای مکالمات استفاده می کند!ترامپ از وقتی وارد کاخ سفید شده هیچگاه خود را محدود به روندهای رسمی نکرده و با هیچ چیز خود را هماهنگ نمی کند  بلکه در نقطه مقابل، همه باید خود را با او هماهنگ کنند و هرکس که در کنسرت ترامپ ساز ناکوک بزند باید کنار رود یا استعفا دهد. ترامپ به توصیه های امنیتی نیز گوش نمی کند و بر اساس گزارش ها همین مسئله تبدیل به دردسری بزرگ برای وی شده است.

در همین رابطه شبکه تلویزیونی سی ان ان به نقل از منابع مطلع مختلف در کاخ سفید اعلام کرد دونالد ترامپ، رئیس جمهور  به توصیه های امنیتی گوش نمی کند و همین مسئله احتمالا ریشه چالش های استیضاحی اوست. منابع مطلع مختلف در کاخ سفید به سی ان ان گفته اند که دونالد ترامپ همچنان از تلفن شخصی همراه خود برای تماس تلفنی استفاده می کند.  به گزارش باشگاه خبرنگاران این درحالی است که مسئولان کاخ سفید به وی هشدار داده اند این کار می تواند به جاسوسی دستگاه های امنیتی کشور های دیگر از او منجر شود. مقامات کاخ سفید می گویند به احتمال زیاد گفت وگوی تلفنی تابستان امسال رئیس جمهور ترامپ با رئیس جمهور اوکراین نیز شنود شده است. سی ان ان حتی اعلام کرده احتمالا دستگاه های اطلاعاتی خارجی گفت وگو های رئیس جمهور ترامپ با رودی جولیانی مشاور حقوقی ترامپ را نیز شنود کرده اند.

ترامپ: موبایل ندارم

اما ترامپ در واکنش به این گزارش بی توجهی به هشدار های امنیتی درباره استفاده از تلفن همراه شخصی خود را نادرست دانست و گفت: چند سال است موبایل ندارد.  رئیس جمهور آمریکا در پیامی که در صفحه شخصی خود در توئیتر منتشر کرد نوشت: سی ان ان خبر جعلی گزارش داد که من علی رغم هشدار های امنیتی مکرر، همچنان از تلفن همراه شخصی برای تماس استفاده می کنم. این اطلاعات و گزارش ها کاملا اشتباه است. من سال هاست که تلفن همراه شخصی ندارم. تنها از تلفن های مصوب و صادر شده از سوی دولت استفاده می کنم. عقب نشینی کنید!