آرشیو دوشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۸، شماره ۲۲۳۵۰
شهرستان ها
۷

تربت حیدریه، بزرگ ترین تولیدکننده بذر گندم در خراسان رضوی

مدیر جهادکشاورزی تربت حیدریه گفت: این شهرستان با تولید سالانه 10 هزار تن بذر گندم، بزرگ ترین مرکز توزیع این محصول به سایر شهرستان های استان به شمار می رود.

محمدرضا عباس پور ، اظهار کرد: این شهرستان دارای 21 هزار هکتار زمین مستعد کشت انواع محصولات کشاورزی شامل گندم، جو، چغندرقند، سیب زمینی، هندوانه بذری و سایر محصولات با هفت هزار نفر بهره بردار است.

وی با اشاره به کشت گندم و جو در 11 هزار هکتار از اراضی کشاورزی این منطقه افزود: با توجه به طرح خرید حمایتی دولت در این 2 محصول و نیز با وجود کم آب طلبی جو کشاورزان رغبت بیشتری برای تولید آن دارند.

عباس پور مطرح کرد: سه هزار هکتار از اراضی قابل کشت به محصول چغندرقند اختصاص دارد و سالانه 180 تن تولید می شود؛ همچنین این محصول علاوه بر تامین قند و شکر شهرستان به کارخانه های قند شیروان، نیشابور، فریمان و شیرین مشهد فرستاده می شود.

وی بیان کرد: در تربت حیدریه 70 هزار تن سیب زمینی تولید می شود و حدود 60 درصد تولید بذر سیب زمینی این شهرستان به دیگر استان ها صادر و 40 هزار تن برای فرآوری چیپس به مشهد فرستاده می شود.

مدیر جهادکشاورزی تربت حیدریه گفت: چهار هزار هکتار دیگر از اراضی زیر کشت هندوانه بذر و یک هزار هکتار به سایر محصولات مانند یونجه، زیره، پیاز، گوجه فرنگی و... اختصاص دارد.