آرشیو چهارشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۸، شماره ۲۲۳۵۲
شهرستان ها
۷

کمک بلاعوض 46 میلیارد ریالی دولت به زلزله زده های میانه

فرماندار ویژه شهرستان میانه از پرداخت بیش از 46 میلیارد ریال تسهیلات 100 میلیون ریالی بلاعوض به 1765 خانوار زلزله زده این شهرستان خبر داد.

محمدرضا مشایخی ،  در خصوص آخرین وضعیت اسکان زلزله زدگان شهرستان میانه، گفت: در حدود 1997 نفر خسارت دیده طی ارزیابی های انجام شده پس از زلزله اخیر شناسایی و 1914 نفر آنها واجد شرایط برای اسکان موقت شدند که 1809 نفر از آنها متقاضی دریافت 10 میلیون تومان بلاعوض برای تعیین نحوه سکونت خود شدند.

وی اعلام کرد: بیش از 46 میلیارد ریال از مرحله اول و دوم تسهیلات بلاعوض 10 میلیونی به 1809 نفر پرداخت شده است و 350 نفر کل مبلغ  10 میلیون تومانی را با تحویل چادر دریافت کرده اند.

وی همچنین به تحویل 105 اتاقک احداثی از سوی بنیاد مسکن و استقرار 175 کانکس در مناطق زلزله زده اشاره کرد و گفت: در صورت اعلام نیاز کانکس تحویل داده می شود.

وی گفت: اکثر چادرها برای استفاده کسانی است که از سکونت در خانه های سالم خود به خاطر پس لرزه ها در هراس هستند و برخی نیز برای افرادی است که ساکن دائمی روستاهای مورد نظر نبوده و برخی نیز برای خسارت دیدگانی است که سه میلیون تسهیلات اولیه بلاعوض خود را گرفته اند اما برای گرفتن مابقی تسهیلات خود اقدام به تحویل چادر نکرده اند.

وی با بیان اینکه تمام اقلام و کالاهای مورد نیاز زلزله زده ها به صورت مرتب و مستمر تحویل داده می شود، از مردم این مناطق خواست تا اجازه هیچ گونه سوء استفاده انتخاباتی و یا سیاه نمایی معاندان را ندهند.