آرشیو چهارشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۸، شماره ۵۵۴۷
صفحه آخر
۲۰

سردترین نقطه مسکونی جهان

یکی از سردترین نقاط مسکونی جهان به نام «اویماکون» در کشور روسیه قرار دارد.

به گزارش تابناک، این روستا در شمال شرقی ایالت یاکوتیا در روسیه قرار گرفته و ناسا آن را به عنوان سردترین نقطه جهان معرفی کرده است. اویماکون در زبان مردم سیبری به معنی آب یخ زده است.

دمای این روستای کوچک که تنها 500 نفر جمعیت دارد، در فصل زمستان به 72- درجه سانتی گراد می رسد؛ میانگین دما در اویمیاکون در فصل زمستان 58- درجه سانتی گراد است و در سال 1924 با دمای 96- درجه رکورد سردترین منطقه روی کره زمین را زده است!

در روز های زمستان 21 ساعت از شبانه روز هوا تاریک بوده و نزدیک ترین شهر در فاصله 805 کیلومتری از این روستا قرار دارد؛ مردم این روستا بیشتر زمان خود را در خانه می گذرانند و تنها در مواقع ضروری از خانه خارج می شوند.

زمستان ها مردم برای سیر کردن خود تنها گوشت مصرف می کنند؛ از جمله غذا های محلی این روستا می توان به ماهی یخ زده و گوشت اسب و گوزن اشاره کرد که همگی به صورت خام مصرف می شوند.یکی از نکات جالبی که در مورد این روستا وجود دارد آن است که باتری ماشین ها در این منطقه به علت هوای بسیار سرد خالی می شوند و مردم این منطقه برای جلوگیری از این اتفاق ماشین ها را به طور مداوم روشن نگه می دارند؛ به همین منظور ایستگاه های پمپ گاز در این روستا 24 ساعته دایر هستند تا مردم برای سوخت مشکلی نداشته باشند.