آرشیو پنجشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۸، شماره ۳۵۸۹
جهان
۷

رویداد

دعوت از قطر  برای حضور در نشست ریاض

ملک سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان سعودی، امیر قطر را به نشست شورای همکاری خلیج فارس که قرار است در ماه دسامبر در ریاض برگزار شود، دعوت کرد.

تصویربرداری از مسافران به آمریکا

دولت ایالات متحده به موجب طرحی پیشنهادی، برنامه ریزی کرده تا از سال آینده میلادی از تمامی مسافرانی که به آمریکا می آیند، حتی شهروندان این کشور هنگام ورود به خاک آمریکا یا ترک آن عکس برداری کند.

فراخواندن برای ادای شهادت علیه نتانیاهو

دادستانی اسرائیل 333 نفر را به عنوان «شاهد» برای ادای شهادت در سه پرونده اتهامی علیه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این کشور، به دادگاه فراخوانده است. «شاهدان» شامل طیف وسیعی از افراد میلیاردر، سیاست مداران، بستگان و نزدیکان و بخش بزرگی از اعضای تیم های دفتر نخست وزیری در دوران صدارت نتانیاهو هستند.

درخواست رسمی از اسرائیل برای ترک جولان

مجمع عمومی سازمان ملل پس از تصویب قطع نامه مربوط به ارتفاعات اشغالی جولان، رسما از اسرائیل خواست جولان را ترک کند. در مجموع 91 کشور عضو مجمع عمومی سازمان ملل به قطع نامه خروج اسرائیل از جولان رای مثبت دادند. همچنین 9 کشور رای منفی و 65 کشور نیز رای ممتنع دادند.

حمله به بزرگ ترین پایگاه آمریکا در عراق

رسانه های عراقی گزارش دادند که شامگاه سه شنبه پایگاه عین الاسد در استان الانبار عراق هدف اصابت پنج راکت قرار گرفت. پایگاه عین الاسد بزرگ ترین پایگاه هوایی آمریکا در عراق است.