آرشیو یکشنبه ۱ دی ۱۳۹۸، شماره ۴۵۴۲
اقتصاد
۱۰

پیدا و پنهان

آخرین وضعیت صادرات ایران به عراق

یحیی آل اسحاق، رییس اتاق مشترک ایران و عراق گفت: صادرات ما در شرایط فعلی به کشورعراق خیلی کم نشده و کالا بین دو کشور در حال نقل و انتقال است و در مجموع روند کلی نگران کننده نیست. این وضعیت گذراست اما باید برای توسعه روابط تجاری به سرمایه گذاری مشترک بین دو کشور توجه شود.

تغییر در مدیریت فرودگاه امام

علی رستمی مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام با دستور وزیر راه و شهرسازی از سمت خود برکنار شد و «محمد مهدی کربلایی» به عنوان مدیرعامل جدید شرکت شهر فرودگاهی حضرت امام انتخاب شد. کربلایی پیش از این به عنوان مشاور اسلامی در وزارت راه وشهرسازی مشغول به کار بود و قبل از آن مدیرعامل شرکت «اتکا» در وزارت دفاع بود.

پاسخ همتی به یک شایعه

عبدالناصر همتی رییس کل بانک مرکزی در پستی اینستاگرامی درباره شایعه پراکنی ها درباره بلوکه کردن سپرده های مردم در بانک ها، نوشت: رسانه ها، در مورد مطالب کذبی که کرارا به نقل از اینجانب در فضای مجازی می چرخد، سوال می کنند، مطالبی نظیر: اگر مجبور بشویم، سپرده های مردم را بلوکه می کنیم! یا قرار است، از سپرده های مردم در بانک های کشور خمس و زکات برداریم! تاکید کرد: پاسخ مشترک بنده به سوالات این بوده است که این شایعات نشانگر استیصال آنها و موفقیت تلاش های بانک مرکزی در خنثی کردن تلاش عوامل برهم زننده ثبات بازار پول و ارز و اقتصاد کشورمان است.

افزایش 64.6 درصدی قیمت مسکن در یک سال اخیر

بر اساس اعلام مرکز آمار، متوسط قیمت فروش هر مترمربع زیربنای مسکونی معامله شده از طریق بنگاه های معاملات ملکی در سطح کل کشور 3 میلیون و 663 هزار و 200 تومان با میانگین مساحت 108 مترمربع و متوسط عمر بنای 12 سال بوده است که نسبت به فصل قبل، 3.7 درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل 64.6 درصد افزایش داشته است. مرکز آمار ایران اضافه کرده: متوسط مبلغ اجاره ماهانه به علاوه سه درصد ودیعه پرداختی برای اجاره یک مترمربع زیربنای مسکونی معامله شده از طریق بنگاه های معاملات ملکی در سطح کل کشور 135 هزار و 11 تومان با میانگین مساحت 99 مترمربع و متوسط عمر بنای 13 سال بوده است که نسبت به فصل قبل 6.7 درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل 24.9 درصد افزایش داشته است.