آرشیو دوشنبه ۲ دی ۱۳۹۸، شماره ۴۵۴۳
جامعه
۱۲
خبر

بعد از سیل نوبت به زلزله برای خوزستان رسید

گروه اجتماعی: در حالی که خوزستانی ها هفته قبل درگیر آثار و تبعات بارندگی شدید و آبگرفتگی معابر بودند اکنون و در نخستین روز از زمستان تن و بدن شان با زلزله لرزید؛ زلزله ای پنج ریشتری سالند دزفول را لرزاند. این در حالی است که هنوز آثار فاضلاب و آبگرفتگی های خیابان های اهواز و کارون باقی است. با این وضع معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از اعزام سه تیم ارزیاب اعزام سریع هلال احمر به منطقه زلزله زده سالند، چم گلک واقع در استان خوزستان خبر داد.

براساس گزارش هایی که ایرنا منتشر کرده است موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، زمین لرزه را به این شرح گزارش کرده است: راس ساعت 57: 14 دقیقه اول دی 1398 در موقعیت 32.53 شمالی و 48.70 شرقی و عمق 10 کیلومتری زمین، این زلزله در 13 کیلومتری سالند، 32 کیلومتری دزفول و 34 کیلومتری اندیمشک رخ داده است. ساعت 14 و 41 دقیقه نیز زلزله 3.4 ریشتری در سالند دزفول ثبت شد. زلزله پنج ریشتری سالند دزفول در شهرهای دزفول، اندیمشک، شوش و گتوند نیز احساس شده است.

همچنین حامد سجادی، معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر به ایرنا گفت: با کسب خبر وقوع زمین لرزه ای به بزرگی 5 در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) در حوالی سالند، چم گلک در استان خوزستان بلافاصله ستاد بحران در مرکز کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات تشکیل و با برقراری ارتباط تلفنی با جمعیت هلال احمر استان خوزستان دستورات لازم ستادی برای اعزام گروه های ارزیاب به منطقه زلزله زده صادر شد.

او توضیح داد: با اعزام این سه گروه واکنش سریع امدادی به کانون این زمین لرزه مراحل ارزیابی از خسارات و تلفات احتمالی این زمین لرزه در حال انجام است.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر اضافه کرد: هم اکنون نیروهای ارزیاب هلال احمر از شهرستان دزفول با اعزام به منطقه زلزله زده مشغول انجام ارزیابی های اولیه و ثانویه وقوع این زمین لرزه هستند.