آرشیو دوشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۸، شماره ۵۵۷۵
فرهنگ: سینما و تئاتر
۱۱

راش

شهره سلطانی کارگردان شد

شورای صدور پروانه ساخت آثار غیر سینمایی با ساخت یک عنوان سریال موافقت کرد.

این خبر را سینماپرس منتشر کرده و ادامه داده، در جلسه اخیر شورای پروانه ساخت آثار غیرسینمایی، برای سریال «ماجراهای لالا» به تهیه کنندگی و کارگردانی داود شرافتیان و نویسندگی پری سامانی دروئی پروانه ساخت صادر کرد. همچنین در این جلسه با ساخت دو عنوان فیلم داستانی بلند «پوران» به تهیه کنندگی سید امیر سید زاده، کارگردانی شهره سلطانی، نویسندگی فاطمه اباحمزه و «جایی برای ماندن» به تهیه کنندگی محمد عنبری، کارگردانی و نویسندگی محمود روزبهانی موافقت شد. در این جلسه با ساخت دو عنوان فیلم کوتاه موافقت شد.

اکران 2 فیلم تازه از چهارشنبه

دو فیلم سینمایی جدید از 25 دی ماه به چرخه اکران فیلم ها اضافه می شوند.

آن طور که ایسنا گزارش داده، سخنگوی شورای صنفی نمایش در جلسه یکشنبه، 22دی ماه مقرر شده که فیلم «اولین امضا برای رعنا» به کارگردانی علی ژکان در گروه فرهنگ و «امیر» به کارگردانی نیما اقلیما در گروه آستارا چهارشنبه، 25 دی ماه اکران می شوند.

همچنین کف فروش فیلم ها بررسی و اکران فیلم های روی پرده همچنان ادامه دارد و هفته آینده دوباره بررسی و تصمیم گیری خواهد شد.

در فیلم امیر بازیگرانی همچون میلاد کی مرام، سحر دولتشاهی و هادی کاظمی به ایفای نقش پرداخته اند. در فیلم اولین امضا برای رعنا نیز علیرضا جلالی تبار، شهرزاد کمال زاده، شقایق رهبری، حمیدرضا هدایتی، شهین تسلیمی، فلور نظری، نادر نادرپور، محسن عبداللهیان و حمید فلاحی بازی کرده اند.

کوثری «رگ های آبی» را می سازد

شورای صدور پروانه ساخت در جلسه اخیر با دو فیلمنامه موافقت کرد.

آن طور که مهر گزارش داده، فیلمنامه های رگ های آبی به تهیه کنندگی و کارگردانی جهانگیر کوثری و نویسندگی مشترک جهانگیر کوثری و نعیمه اسلامی و «تنفس مصنوعی» به تهیه کنندگی علی لدنی، کارگردانی و نویسندگی مهدی اصغری ازغدی موافقت شورای ساخت سازمان سینمایی را اخذ کردند.