آرشیو سه‌شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۸، شماره ۷۲۵۵
اقتصادی
۹

توییتر

دو خبر بیمه ای در روز گذشته مورد توجه کاربران توئیتر قرار گرفت. خسارت حداکثر 150 میلیون دلاری هواپیمای اوکراینی و برآورد خسارت ناشی از حوادث آبان ماه واکنش کاربران را برانگیخت.

 کاربری نوشت: برآوردهای بیمه مرکزی نشان می دهد که در جریان اعتراضات آبان ماه سال جاری، واحدهای تحت پوشش بیمه (مانند بانک ها، ساختمان ها و پمپ بنزین هایی که دارای بیمه حوادث، آتش سوزی و آشوب بودند) حدود 40 میلیارد تومان خسارت خورده اند. از طرف دیگر هم خسارت هواپیمای اوکراینی 150 میلیون دلار است. کاربر دیگری نوشت: این خسارت ها را چه کسی باید پرداخت کند؟ آیا مانند هزینه های ورشکستگی یا تعطیلی موسسات مالی غیرمجاز، این هزینه سنگین را نیز مردم باید بپردازند؟

 موضوع دیگری که کاربران توئیتر با تعجب آن را عنوان کردند رشد شاخص بورس و ثبات قیمت نفت با توجه به شرایط حاکم بر منطقه و تنش های موجود است. به نوشته یکی از کاربران انتظار می رفت، پس از رویدادهای تنش زای یک سال گذشته در خاورمیانه، قیمت نفت با افزایش قابل توجهی مواجه شود؛ اما التهاب این بازار پس از هر واقعه، تنها به مدت چند روز ادامه یافت و پس از آن به حالت عادی خود بازگشت. همچنین بورس بعد از ریزش، به رشد خود ادامه داده طوری که روز گذشته حدود 16 هزار واحد رشد کرد.