آرشیو چهارشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۸، شماره ۷۲۵۶
فرهنگی
۱۹
بازتاب

روابط عمومی پردیس شهرزاد: بگویید فرافکنی نکنند

روز گذشته در صفحات فرهنگی روزنامه، گفت وگویی با  امین میری کارگردان «قتل در موقعیت 35 شمالی» منتشر شد. در این گفت وگو، میری با اشاره به شرایط اجرای نمایش، توضیحاتی داده است که دست اندرکاران تماشاخانه شهرزاد نسبت به آن اعتراض دارند. این متن، عصر روز سه شنبه به دفتر روزنامه ارسال شد که توضیحات روابط عمومی پردیس تئاتر شهرزاد نسبت به صحبت های میری در گفت وگو است. متن کامل این جوابیه را در ادامه می خوانید.

دبیر محترم سرویس فرهنگ و هنر روزنامه ایران

با سلام و احترام

گفت وگویی با امین میری کارگردان «قتل در موقعیت 35 شمالی» در صفحه 15 شماره 7255 مورخ 24 دی ماه منتشر شد که لازم است توضیحاتی درباره صحبت های این کارگردان در این روزنامه وزین منتشر شود:

- ایشان در این گفت وگو اشاره کرده که به دعوت آقای رنجکشان، نمایش خود را در این سالن اجرا کرده است و درخواستی بر این مبنا نداشته، درحالیکه این دعوت به منظور آشنایی با بسیاری از هنرمندان هنر نمایش صورت گرفته و اجباری به اجرا در این سالن برای هیچیک از آنها وجود نداشته است. آقای میری از تابستان امسال، با واسطه کردن افراد مختلف و درخواست های متعدد اقدام به بستن قرارداد و در نهایت اجرا در این سالن کردند.

- نمایش «قتل در موقعیت 35 شمالی» در دفعات متعدد با تخفیف های مختلف و حتی 50 درصدی و اجرا در روزهای تعطیلی این پردیس تئاتر به منظور اجرای همت عالی روی صحنه رفته و گفته های کارگردان در این بابت کذب محض است.

- مدیریت این سالن حمایت های ویژه ای خارج از قرارداد ایشان از جمله تغییر سایت فروش بلیت نمایش، ادامه اجرا با وجود تعداد اندک تماشاگران و عدم تغییر ساعت نمایش اعمال کردند که این حمایت ها به کمتر گروهی اختصاص پیدا می کند اما این کارگردان با نادیده گرفتن همه اینها و با فروش حداقلی به جای جبران ضرر و زیان های ناشی از اجرای ناموفق همچنان دیگران را مسبب عدم موفقیت اجرای خود می داند. پیشنهاد می شود ایشان به جای فرافکنی، در خصوص سالن محل اجرا تلاش خود را بر نمایشنامه و اجراهای موفق و پرمخاطب معطوف دارد. خواهشمند است طبق نص صریح قانون مطبوعات اقدام به انتشار این توضیحات درباره این گفت وگو بفرمایید.

 روابط عمومی پردیس تئاتر شهرزاد