آرشیو یکشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۸، شماره ۳۶۲۱
تخته سفید
۱۲
یادبود

به مناسبت چهلمین روز درگذشت حسین علیمرادی

حسین علیمرادی، متولد سال 1374، فارغ التحصیل دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طباطبایی، دبیر سابق کانون خیریه این دانشگاه و دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حسابداری دانشگاه تهران بود که همسر و فرزند خردسال خود را با فقدان خود عزادار کرد.

این جوان جهادگر، سمن دانشجویی «دست یاری به دشتیاری» را در سال 1396 تاسیس کرد و قصد داشت با کمک خیران، 340 مدرسه برای 30 هزار دانش آموز دشتیاری، یکی از مناطق محروم سیستان و بلوچستان بسازد، اما بر اثر سانحه تصادف حین فعالیت جهادی از دنیا رفت.

علیمرادی در سال 1393 با منطقه دشتیاری در صدکیلومتری چابهار آشنا شده بود و از همان سال، شروع به فعالیت در این منطقه کرد. وی تاکنون سه مدرسه در منطقه دشتیاری ساخته است و قرارداد ساخت 23 مدرسه دیگر را منعقد کرد؛ از این تعداد 13 مدرسه با 83 کلاس درس با مشارکت سازمان منطقه آزاد و خیران در دست اجراست.

استاندار سیستان و بلوچستان به مناسبت درگذشت این جوان خیر گفته بود: حسین علیمرادی یکی از دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی تهران و مدیرعامل موسسه «دست یاری به دشتیاری» شهید خدمت، جهادگر آسمانی و توسعه آموزشی است که توانست نگاه های ملی را برای رهایی از محرومیت این منطقه جلب کند.

احمدعلی موهبتی در مراسم یادواره جهادگر آسمانی شهید علیمرادی گفت: این بزرگوار کاری کرد که توجه مسئولان مرکز کشور را به مناطق محرومی نظیر دشتیاری چابهار جلب شد و منشا خیر و برکت بود. این شخص انسانی بزرگ و الگویی برای همدلی و هم افزایی است و توانست کار جهادی را با ساخت مدارس در یاد مردم زنده کند.

رئیس شورای تامین سیستان و بلوچستان گفت: علیمرادی شرایط مالی بالایی نداشت و علی رغم مشکلات به کمک مردم این منطقه محروم شتافت و در همین منطقه آسمانی شد و یادش تا ابد زنده خواهد ماند.

استاندار سیستان و بلوچستان از مشارکت منطقه آزاد چابهار برای ساخت مدارس و کمک به این جوان سفرکرده قدردانی کرد و افزود: بسیاری از پروژه های آموزشی به زودی تکمیل و بهره برداری می شوند.

موهبتی گفت: داغ ازدست دادن جوانی نظیر علیمرادی در 24سالگی برای خانواده ای که پیش از این در انگلستان زندگی می کرده، خیلی سخت است.