آرشیو پنجشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۸، شماره ۲۲۳۸۹
صفحه آخر (جهان)
۱۲

افراد مسلح با حمله به بازار بورکینافاسو مردم را به خاک و خون کشیدند

دولت بورکینافاسو اعلام کرده، در حمله یک گروه تروریستی مسلح به بازاری در این کشور آفریقایی ، سی و شش نفر از شهروندان جان باخته اند و بازار هم سوخته است.

دولت بورکینافاسو در شمال غرب آفریقا شامگاه سه شنبه (اول بهمن) از حمله یک گروه تروریستی مسلح به مردم خبر داد. به گزارش وبگاه خبری «صحراء میدیا» موریتانی، حمله مسلحانه به روستاهای استان «سانماتنگا» در شمال بورکینافاسو انجام شده و سی و شش نفر کشته و سه نفر نیز مجروح شده اند.

دولت بورکینافاسو در بیانیه ای که در این خصوص منتشر کرده گفته، «گروهی تروریستی و مسلح به بازار ناگراوگو حمله کرد و سی و دو نفر از هموطنانمان را در آنجا کشت و بازار را آتش زد و هنگام عقب نشینی گروه [مسلح]، چهار نفر نیز در روستای آلامو کشته و سه نفر زخمی شدند.»

تا زمان تنظیم این خبر کسی مسئولیت این حمله خشونت بار را برعهده نگرفته بود، اما بورکینافاسو که واقع در جنوب «مالی» و جنوب غربی «نیجر» است، محلی برای تحرکات گروه های تروریستی مثل القاعده و داعش بوده است. گفته می شود حملات تروریستی در این کشور از سال 2015 سبب کشته شدن بیش از 750 نفر و آواره شدن بیش از 560 هزار نفر شده است.

گروه‎ های تروریستی چنان این کشور را به هم ریخته اند که در همین ارتباط، پارلمان بورکینافاسو اخیرا قانونی را تصویب کرد که اجازه به کارگیری «افراد داوطلب محلی» از سلاح برای مبارزه با گروه های مسلح تروریستی را می دهد. البته فقط «سلاح سبک».