آرشیو دوشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۸، شماره ۲۲۳۹۲
صفحه آخر (جهان)
۱۲

نامزد انتخابات آمریکا: چرا در آمریکا معلم ها باید 2 یا 3 شغله باشند؟

سناتور برنی سندرز، گفته معلمان آمریکا به عنوان ثروتمندترین کشور روی زمین نباید برای تهیه غذای سر سفره خود همزمان، 2 یا 3 شغل داشته باشند.

«برنی سندرز» سناتور مطرح دموکرات و نامزد انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا که فعلا در نظرسنجی ها از بقیه نامزدهای دموکرات پیشتاز است، دیروز در ادامه سلسله توئیت های انتقادی خود بار دیگر با انتقاد از برنامه های اقتصادی دولت ترامپ نوشته: «آمریکا ثروتمندترین کشور روی زمین است و معلمان نباید برای تهیه غذای سر سفره خود همزمان، 2 یا 3 شغل داشته باشند...ما باید حداقل 60 هزار دلار در سال به تمامی معلمان مدارس دولتی بپردازیم».

بر اساس نتیجه یک نظرسنجی در آمریکا که به صورت مشترک توسط روزنامه «نیویورک تایمز» و موسسه افکارسنجی «سینا کالج» و در میان شرکت کنندگان احتمالی در مجمع حزبی انجام گرفته، سناتور برنی سندرز، نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، حمایت 25 درصدی را  در ایالت کلیدی «آیووا» کسب کرده است. ایالت «آیووا» به عنوان اولین ایالتی که مجمع انتخابات درون حزبی دموکرات ها در آن برگزار می شود، همواره برای نامزدها از اهمیت فوق العاده ای برخوردار بوده و در اغلب مواقع نتیجه این ایالت روند کل رقابت های درون حزبی را مشخص کرده است.این رقم، در قیاس با نظرسنجی پیشین موسسه سینا کالج، 6 درصد رشد برای سندرز نشان می دهد.