آرشیو چهارشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۸، شماره ۲۲۴۰۳
شهرستان ها
۷

عامل تهیه کلیپ انتشار بیماری کرونا در کردستان بازداشت شد

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی کردستان گفت: عامل تهیه کلیپ انتشار بیماری کرونا و مبتلا شدن و بستری یک نفر به این بیماری در این استان باعث تشویش اذهان عمومی و نگرانی مردم شده بود، با تلاش پلیس بازداشت شد.

سرهنگ مهدی دانش پور ، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: 15 بهمن ماه جاری کلیپی مبنی بر انتشار ویروس کرونا در کردستان و بستری شدن یک نفر در بیمارستان های سنندج در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی پخش شد.

وی اضافه کرد: این موضوع بازتاب گسترده ای در استان و کشور داشته و موجب تشویش اذهان عمومی شد و سلامت روانی مردم را هم به خطر انداخت و علاوه بر این موجب سوء استفاده کانال ها و رسانه های معاند و بازنشر گسترده آن از سوی آنها شد.  

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی کردستان افزود: بعد از اینکه عدم صحت موضوع از طریق دانشگاه علوم پزشکی استان تایید شد با اقدامات پلیس فتا بعد از 24 ساعت متهم در استان شناسایی و با هماهنگی مرجع قضایی بازداشت شد و به بزه انتصابی اعتراف و انگیزه خود را از این اقدام سرگرمی و مزاح با دوستانش اعلام کرد.  

متهم 43 ساله اهل کردستان که اقدام به تهیه این کلیپ کرده بود هم در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه این کلیپ را تنها به قصد شوخی تهیه و در یکی از گروه های دوستانه منتشر کردم، گفت: عده ای پایان این کلیپ را که نشان می داد مزاحی دوستانه است، حذف کردند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان ، در گفت و گو با  ایرنا در خصوص شایعه بستری شدن فردی مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستانی در سنندج گفت: این مورد صحت ندارد و تاکنون هیچ موردی از ابتلا به این ویروس در استان مشاهده و یا گزارش نشده لذا از مردم می خواهیم به اینگونه شایعات بی اساس و کذب توجه نکنند.