آرشیو چهارشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۸، شماره ۵۵۹۸
حوادث
۱۹

وزیر بهداشت: هنوز مورد ابتلا به کرونا در کشور گزارش نشده است

جنجال کرونایی مرگ مشکوک زن میانسال

علت مرگ یک زن میانسال در بیمارستانی در غرب تهران در حالی احتمال به ابتلای کرونا ویروس اعلام شده که وزیر بهداشت با رد این موضوع، اعلام کرد هنوز مورد مبتلا به کرونا در کشور شناسایی نشده است.

به گزارش خبرنگار جنایی جام جم، تحقیقات درباره مرگ این زن 63 ساله از ساعت 11 و 30 دقیقه روز دوشنبه همزمان با گزارش مرگ او به ماموران کلانتری وردآورد آغاز شد. بررسی های اولیه نشان داد، این زن در حالی که علائم مشکوک به ابتلا به کرونا ویروس را داشته به بیمارستانی خصوصی در غرب تهران منتقل شده بود.

پزشکان آزمایش های لازم برای تشخیص ابتلای این زن به کرونا ویروس را آغاز کردند، اما او به دلیل وضعیت جسمانی فوت کرد.

با گزارش این موضوع به بازپرس ویژه قتل تهران، او دستور تحقیقات در این باره را صادر کرد که مشخص شد، بعد از این که حال زن میانسال در خانه بد شده، خانواده اش او را به بیمارستان منتقل کرده اند.

جسد این زن با دستور قضایی به پزشکی قانونی منتقل شده تا با آزمایش های تخصصی علت مرگ او مشخص شود.

در حالی که از سوی مقام قضایی اعلام شده این زن مشکوک به ابتلا به کرونا ویروس بوده، وزیر بهداشت دیروز در جمع خبرنگاران اعلام کرد، ویروس کرونای جدید، مردم مناطق زیادی از دنیا را دچار نگرانی کرده و خوشبختانه با لطف خدا، همراهی همکاران ما در هیات دولت، هوشمندی بالای مردم ایران و مراقبت شبانه روزی همکاران ما در وزارت بهداشت در مبادی ورودی و استان های کشور، تا این لحظه هیچ موردی از ابتلا به کرونا ویروس جدید را در کشور نداشته ایم.

دکتر سعید نمکی افزود: نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران از محل قرنطینه دانشجویان ایرانی بازگشته از چین بازدید داشت و گفت هم نظام بهداشتی ایران، بسیار مقتدر و مسلط است و هم این که تا این لحظه، هیچ موردی از کرونا ویروس جدید در ایران گزارش نشده و وی روش قرنطینه و مراقبت از دانشجویان در ایران را به شدت تایید کرد.