آرشیو پنجشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۸، شماره ۵۵۹۹
حوادث
۱۹

مرگ تلخ 2 کوهنورد در ارتفاعات عظیمیه

سه کوهنورد که به یال شرقی کوه های عظیمیه کرج رفته بودند، گرفتار حادثه شده و 2نفر از آنها جان باختند. با تلاش امدادگران هلال احمر سومین کوهنورد زنده ماند.

به گزارش خبرنگار جام جم، بامداد چهارشنبه -دیروز - مرد میانسالی در حالی که صدایش می لرزید، در تماس با امداد و نجات هلال احمر درخواست کمک کرد. این مرد و دو نفر همراهش در یال شرقی کوه های عظیمیه گرفتار شده بودند. بی حرکتی دو همراهش باعث وحشت او شده بود و احتمال می داد حادثه تلخ برای آنها رقم خورده باشد.  پس از شناسایی محل حادثه، یک تیم از امدادگران هلال احمر کرج راهی آنجا شده و ساعت 2 بامداد به چادر سه کوهنورد رسیدند. یکی از کوهنوردان که با امدادگران تماس گرفته بود، هنوز زنده بود، اما دو کوهنورد دیگر جان باخته بودند.

رئیس جمعیت هلال احمر کرج در این باره به جام جم گفت: پس از حضور تیم امدادی تنها بازمانده این گروه کوهنورد به امدادگران عنوان کرد، شامگاه دوشنبه به این منطقه آمده و چادر زده بودند. سه شنبه شب قصد داشتند به پایین برگردند که به خاطر وجود مه در منطقه منصرف شده و در چادر مانده بودند. این مرد 36 ساله در ادامه متوجه بی حرکتی دو همراهش شده و درخواست کمک کرده بود.

فتح الله هاشمی نژاد افزود: دو احتمال درباره مرگ دو کوهنورد وجود دارد. احتمال اول سرمازدگی است. احتمال دوم هم با توجه به وجود زغال در چادر آنها گازگرفتگی است. پیکر 2 کوهنورد به پزشکی قانونی منتقل شده و علت مرگ آنها توسط نهادهای دیگر اعلام می شود. مرد جوان هم پس از انتقال به پایین کوه تحویل امدادگران اورژانس شد.