آرشیو چهارشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۸، شماره ۳۶۴۰
سیاست
۳

الو شرق 88948273

sharghline@sharghdaily.ir پیامک: 30004699

بدون حاشیه ایم!مسجد ثارالله، واقع در محله میخچه گران گرگان قدیمی است و از قدیم الایام توسط ساکنان محل و خادمان به طور خودجوش بدون وابستگی به هیچ جناح، گروه و سازمانی در آن فعالیت های فرهنگی، مجالس ترحیم و مذهبی برگزار می شد، اما اکنون عده ای می خواهند حاشیه هایی ایجاد کنند اما ساکنان تمایلی ندارند مسجد از بافت قدیمی و سنتی خارج شود و می خواهند مانند گذشته بدون هیچ مسئله سیاسی ای همان فعالیت های قبلی را داشته باشند، در ضمن این مسجد ظرفیت کارهای غیرفرهنگی را ندارد. به قول جوانان محل، ما بدون حاشیه ایم و می خواهیم بدون حاشیه هم باقی بمانیم!

دست فروشی در مترو، خوب یا بد؟عده ای به دلیل بی کاری و از روی ناچاری کالایی خریده اند و در ایستگاه های مترو و ترن ها اقدام به دست فروشی می کنند. برخی مسافران می گویند خرید از دست فروشان سیار به دلیل اینکه اجناسشان را ارزان تر از جاهای دیگر می دهند، خوب و به صرفه است. اما مسئولان شرکت بهره برداری مترو همواره از مسافران می خواهند به علت کیفیت پایین محصولات از آنها خرید نکنند. به نظر می رسد مسئولان این شرکت به تنهایی قادر به کنترل آنها نیستند و به جای اینکه از ورود دست فروشان به ایستگاه ها و ترن ها جلوگیری کنند، از مسافران می خواهند که خرید نکنند. به هرحال در میان دست فروشان افراد متاهل و خانواده دار هم وجود دارند و به جز سود فروش کالایشان، حقوق دیگری ندارند. بهتر است شهردار تهران مکان هایی را برای کاسبی فروشندگان دوره گرد مهیا کند تا آنها مجبور نباشند در راهروهای ترن ها از صبح تا شب پرسه بزنند.

عرفان

هوای پاک: خوشبختانه بارش برف در تهران غبارگرفته کمک می کند هوا صاف و پاک باشد تا مردم بتوانند به راحتی نفس بکشند. ای کاش افرادی که با خودروی تک سرنشین در این شهر تردد می کنند، برای کاهش آلودگی هوا از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند و با رعایت این موضوع به سالمندان و بیماران و کودکان احترام بگذارند.

مهسا مظلومی

تعدیل نیرو: موسسه هایی که قدرت پرداخت به موقع حقوق کارکنانشان را ندارند، بهتر نیست با تعدیل نیرو (بازنشستگان دعوت به کار) مشکل حقوق بگیران را رفع کنند و مجبور نباشند با تاخیر حقوق ها را پرداخت کنند؟

محمد کلانتر 

درخواست از وزارت رفاه و تامین اجتماعی: می گویند حقوق بازنشستگی کارگران بر اساس دو یا سه سال آخر همراه با اضافه کاری آنها محاسبه و پرداخت می شود. افرادی مانند من که با 29 سال سابقه کار توسط کارفرما اخراج شده، اما حقوق بدون اضافه کاری دریافت می کنند، تکلیفشان چیست؛ باید با حقوق پایین بازنشسته شوند؟

علی از تهران