آرشیو یکشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۸، شماره ۲۲۴۰۶
صفحه آخر (جهان)
۱۲

آمریکایی ها 11 غیر نظامی دیگر را در شرق افغانستان کشتند

جنگنده های آمریکایی در ادامه حملات مکرر خود به مناطق مسکونی افغانستان، 11 غیر نظامی را در ولایت «ننگرهار» کشتند.

منابع محلی در ولایت ننگرهار اعلام کردند، جنگنده های آمریکایی روز جمعه منازل مسکونی منطقه «سرخ رود» این ولایت را بمباران کردند. در این حمله، 11 غیرنظامی جان خود را از دست دادند. در مورد شمار زخمی های احتمالی این حمله ، گزارشی نرسید. حملات آمریکا علیه غیر نظامیان، در مقایسه با سال های قبل، سه برابر شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، نظامیان آمریکایی هر روز 40 بار دست به حمله می زنند و این حملات نیز معمولا شب هنگام و یا با جنگنده ها انجام می گیرد، و هدف تفنگداران آمریکایی هم طبق معمول، غیر نظامیان هستند. طی ماه گذشته بر اساس گزارش کمیسیون حقوق بشر افغانستان، 26 غیرنظامی از جمله 17 کودک، فقط در حملات هوایی نیرو های آمریکایی کشته شده اند.

  با وجود اعتراض خانواده قربانیان حملات هوایی و عملیات شبانه نیروهای خارجی در مناطق مختلف افغانستان، صدای عدالت خواهی آنها هیچ گاه پاسخی نداشته است.

به گزارش تسنیم، اخیرا شماری از اعضای خانواده قربانیان حملات هوایی و عملیات شبانه آمریکا در شهرستان «زرمت» ولایت پکتیا، طی یک گردهمایی ، خواستار رسیدگی و مجازات عوامل این جنایات شده اند.

برخی از بازماندگان قربانیان این حملات تاکید کردند که طی یک سال گذشته به هر نهاد دولتی و یا غیردولتی رفته اند، کسی به صدای عدالت خواهی آنها پاسخ روشنی نداده است. «میراجان» یکی از معترضان به خبرنگاران گفت: «به خدا قسم که بی گناهان را کشته اند». این معترضان تاکید کردند که حتی نهادهای حقوق بشری نیز از بررسی این رویدادها ناتوان هستند. بازماندگان قربانیان حملات هوایی تصریح کردند که دولت افغانستان برای رسیدگی به اعتراض آنها ، کاری انجام نمی دهد.