آرشیو یکشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۸، شماره ۷۲۹۲
اقتصادی
۹

توئیتر

 همچنان بیشترین اظهار نظر و نوشته ها در توئیتر به اخبار کرونا مربوط است.

  کرونا باعث افزایش مصرف آب در تهران شد. یکی از کاربران با اشاره به هشدار مسئولان در مورد افزایش مصرف آب نوشت: سازمان آب درباره مصرف آب در تهران هشدار داده و گفته فعلا از شستن پتو و فرش و دیگر موارد غیرضروری خودداری کنید. فقط دست هاتون رو بشویید.

 با ریزش بورس های جهانی، بورس تهران هم روز گذشته شاهد کاهش ارزش شد. کاربری نوشت: تعدیل بورس با قیمت دلار که تمام شد، با وجود حجم بالای نقدینگی موثر در اقتصاد، اصلاح بازار شروع شده و قوی سیاه بازارهای جهانی به بورس ایران هم رسید.

 کاربر دیگری نوشت: ریزش قیمت جهانی طلا همزمان با ریزش بازارسرمایه امریکا این مطلب رو میرسونه که حقوقی ها در حال فروش طلا، جهت ایجاد نقدینگی برای حمایت از بازار و خرید سهم ها هستند.

 اقتصاد چین همچنان متاثر از کرونا است. کاربری در توئیتر در خصوص وضعیت اقتصادی در چین نوشت: شاخص مدیران خرید تولید چین نشان می دهد که ویروس کرونا تاثیری بر شاخص خرید مدیران به مراتب عمیق تر از بحران سال 2008 بر این کشور تحمیل کرده است.این موضوع در دراز مدت به نفع محصولات معدنی می شود زیرا چین مجبوراست که بهره بانکی و مالیات را کاهش داده و پروژه های زیر ساختی جدیدی را تعریف کند.