آرشیو پنجشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۸، شماره ۳۶۶۴
حوادث
۱۱

1000 سرقت در پرونده باند سارقان لوازم خودرو

شرق: چهار سارق لوازم خودرو و یک مالخر اموال سرقتی بعد از دستگیری  به هزار سرقت اعتراف و کارشناسان ارزش ریالی اموال سرقتی را پنج میلیارد ریال برآورد کردند.  به گزارش خبرنگار ما، اوایل خردادماه پرونده های متعدد سرقت لوازم داخل خودرو از کلانتری های غرب تهران دریافت شد و دستگیری سارقان در دستور کار کارآگاهان اداره بیستم پلیس آگاهی قرار گرفت. در تحقیقات میدانی پلاک خودرویی که سارقان در صحنه های سرقت از آن استفاده می کردند به دست آمد. کارآگاهان در گام بعدی تحقیقات پلیسی موفق به شناسایی مالک خودروی ساینای سفیدرنگ به نام «یونس» 35 ساله شدند. در بررسی سوابق مالک خودرو هیچ گونه سابقه کیفری به دست نیامد. بااین حال محل سکونت مالک خودرو در اندیشه شناسایی و دستور دستگیری یونس و سایر همدستانش از مرجع قضائی اخذ شد. تیمی از ماموران عملیات به مخفیگاه متهم اعزام و موفق شدند مالک خودرو را در یک عملیات ضربتی دستگیر و از مخفیگاه وی خودروی ساینا و یک دستگاه دوچرخه کشف و متهم را به همراه اموال کشف شده به پلیس آگاهی منتقل کنند.

یونس در تحقیقات اولیه منکر هرگونه سرقت شد، ولی بعد از 10 روز مقاومت و دیدن مدارک و مستندات لب به اعتراف گشود و گفت: من به اتفاق سه نفر از همدستانم داخل کابین خودرو، صندوق عقب، ای سی یو، باتری و لوازم باارزش خودروها را در محدوده های غربی تهران سرقت می کردیم و اموال سرقتی را به مالخری به نام فرامرز، 38 ساله می فروختیم. کارآگاهان در ادامه تحقیقات موفق شدند در عملیات پلیسی هر سه سارق لوازم داخلی خودرو و خریدار اموال سرقتی را در محدوده های مشکین دشت، سرآسیاب و ملارد دستگیر کنند.

متهمان در بازجویی ها به جرائم خود اعتراف کردند. یونس در ادامه اظهارات خود گفت از آنجایی که من هیچ گونه سابقه ای نداشتم، اصلا فکر نمی کردم دستگیر شوم و با خودروی شخصی خودم به اتفاق همدستانم به سرقت می رفتیم.

سرهنگ کارآگاه شمس الدین میرزکی، معاون مبارزه با سرقت وسایل نقلیه پلیس آگاهی پایتخت، با اشاره به اینکه تاکنون بیش از صد نفر از مال باختگان شناسایی شده اند، ادامه داد: کارشناسان ارزش ریالی اموال سرقتی را بالغ بر پنج میلیارد ریال برآورد کرده اند. وی افزود: هر پنج متهم با صدور قرار قانونی از سوی مقام قضائی راهی زندان شدند.