آرشیو پنجشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۸، شماره ۳۶۶۴
حوادث
۱۱

پنج قاره

توفان در آمریکا با 25 قربانی

توفان در ایالت «تنسی» آمریکا به کشته شدن دست کم 25 نفر و مصدومیت تعدادی دیگر منجر شد. بنابر اعلام مقامات محلی ایالت تنسی، تلفات ناشی از وقوع دو توفان که مناطق مرکزی این ایالت را درنوردید، به 25 نفر رسیده است. بیش از 150 نفر نیز به دلیل توفان زخمی و به بیمارستان ها منتقل شده اند. همچنین توفان در نشویل، بزرگ ترین شهر ایالت تنسی، خسارات گسترده ای را به خانه ها و ساختمان های دیگر وارد کرده است. توفان شبانه سرعت بالایی داشت و از آنجایی که بسیاری از ساکنان منطقه در خواب بودند، فرصت کافی برای پناه گرفتن نداشتند. یکی از ساکنان مناطق توفان زده گفت: نشویل شبیه به منطقه جنگی شده است. بنا بر این گزارش، ده ها ساختمان در این توفان تخریب شد و خسارات مالی سنگینی برجا ماند.

اعدام برای عامل جنایت در ایست و بازرسی کرونایی

مردی در چین که در یک ایست و بازرسی کنترل شیوع کروناویروس جدید دو مامور بهداشت را با ضربات چاقو به قتل رسانده بود، به اعدام محکوم شد. بسیاری از روستاها و شهرها در چین از ترس اینکه مسافران، منطقه آنها را آلوده نکنند و برای اینکه مردم از منطقه خارج نشوند اقدام به ایجاد ایست و بازرسی کرده اند. در این میان مردی 23 ساله اقدام به ضرب وشتم و چاقوکشی در یکی از ایست و بازرسی ها کرد و دو نفر را کشت.

این حادثه در تاریخ 6 فوریه اتفاق افتاد؛ زمانی که «ما جیانگو» به عنوان یک راننده مینی بوس به ایست و بازرسی در روستای «لوو منگ» در «هونگ»، واقع در جنوب غربی استان یوننان رسید که در آنجا متوقف شد. پس از آنکه «جیانگو» از همکاری با بازرسان بهداشت امتناع کرد، مسافران وی تلاش کردند موانع جاده را از بین ببرند که یکی از اکیپ تیم امداد شروع به فیلم برداری از طریق تلفن همراه خود می کند. جیانگوی خشمگین با چاقو به این مامور بهداشت حمله و او را از ناحیه سینه و شکم مجروح کرد. در همین حین مامور دیگری برای کمک به همکارش به صحنه نزدیک شد که او هم مورد حملات چاقو قرار گرفت.  جیانگو خود را به پلیس معرفی و اعتراف کرده بود که مرتکب این قتل ها شده است. او بعد از محاکمه به اعدام محکوم شد.