آرشیو شنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۹، شماره ۵۶۲۶
ورزش
۱۱

درخواست یوفا در مورد لیگ های اروپایی

در روزهایی که ویروس کرونا باعت تعطیلی لیگ های فوتبال در دنیا شده است، شایعات و حواشی زیادی در مورد لغو و یا ادامه این بازی ها مطرح شده است و در این میان بعضی از کشورها در اندیشه لغو لیگ های خود هستند. این شرایط باعث شد تا اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) در این زمینه بیانیه ای منتشر کرده و در نامه ای از فدراسیون های عضو خواست که لیگ ها لغو نشود. در نامه یوفا آمده است: اطمینان داریم با توجه به اقداماتی که انجام شده است، در ماه های پیش رو امکان از سرگیری و ادامه رقابت ها فراهم خواهد شد. نباید عجولانه تصمیم گرفت. هنوز زود است که لیگ ها را لغو کنید.

همزمان با اعلام این تصمیم، مسوولان فدراسیون فوتبال بلژیک اعلام کردند که تیم فوتبال بروخه که با 15 امتیاز اختلاف نسبت به خنت در صدر جدول لیگ برتر بلژیک قرار داشت، به عنوان قهرمان معرفی شد. البته از لیگ فوتبال بلژیک تنها یک بازی باقی مانده و قهرمانی تیم بروخه از چند هفته پیش مشخص شده بود. تیم خنت که میلاد محمدی در آن بازی می کند نایب قهرمان شد. تصمیم مهم در این زمینه این است که هیچ تیمی به دسته پایین تر سقوط نخواهد کرد.

در همین حال، خبرهای تازه ای در مورد شروع فوتبال در ایتالیا به گوش می رسد. در همین راستا، وینچنزو اسپادافورا، وزیر ورزش ایتالیا اعلام کرد که با پنج فدراسیون ورزشی بزرگ این کشور صحبت هایی داشته است تا مسابقات فصل جاری از سرگرفته شود و فصل به نتیجه برسد. بنا به گزارش منابع خبری ایتالیا، زمان احتمالی شروع مجدد بازی های سری A ایتالیا تاریخ 24 می (4 خرداد) یا 31 می (11 خرداد) خواهد بود. بنا بر این گزارش، از سرگیری مسابقات در این زمان البته به این بستگی دارد که تا آن زمان هیچ کدام از بازیکنان سری A به ویروس کرونا مبتلا نباشند، بازیکنان خارجی دوره قرنطینه خانگی (14 روز) را در بازگشت به ایتالیا سپری کرده باشند و تمرینات با رعایت توصیه های بهداشتی برگزار شده باشد.