آرشیو شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹، شماره ۵۶۶۱
صفحه آخر
۲۰

بیوک میرزایی، بازیگر فیلم حادثه در کندوان

یک داستان واقعی

بیوک میرزایی، متولد جنوب شهر تهران است.سال 74 که مرحوم جهانگیری فیلم «حادثه در کندوان» را ساخت، یکی از نقش های این فیلم را به بیوک میرزایی داد.این فیلم تنها فیلم ایرانی است که بر اساس یک اتفاق واقعی و با محور تونل کندوان ساخته شده است.

میرزایی درباره این فیلم می گوید:داستان فیلم واقعی بود.سال ها قبل یک گروه سارق در تونل کندوان به شیوه ای بدیع دست به سرقت می زدند و دار و ندار خودروهایی را که از تونل عبور می کردند ، می بردند.

قدیم ها قبل از این که تونل کندوان عریض شود، تونل یکطرفه بود و خودرو ها زمان بندی شده می توانستند از تونل عبور کنند، مثلا نیم ساعت خودروهای این طرف جاده وارد تونل می شدند و نیم ساعت بعد خودرو های آن طرف جاده.سارقان از همین زمان بندی استفاده می کردند و وقتی خودرویی مدل بالا وارد تونل می شد، هر دو سمت تونل را می بستند و خودرو و اموالش را به سرقت می بردند.آقایان چنگیز وثوقی، فتحعلی اویسی، رضا صفایی پور و من، نقش سارقان را بازی می کردیم.حادثه در کندوان ، فیلمی اکشن بود که در زمان خودش خوب فروخت.

میرزایی در پاسخ به این سوال که خود شما کی برای اولین بار از تونل کندوان عبور کردید، گفت: بعد از انقلاب بود و شاید 22 یا 23 ساله بودم.وصف این تونل را زیاد شنیده بودم، اما شرایط طوری نبود که بتوانم به جاده چالوس بروم و تونل کندوان را ببینم.یادم هست آن زمان هم مثل الان اول تونل کندوان آش فروشی بود، البته مثل امروز رستوران نبود و چادرهایی کنار جاده بود که در آنها آش می فروختند. آش کندوان به اندازه خود تونل کندوان قدمت دارد و معروف است.