آرشیو سه‌شنبه ۶ خرداد ۱۳۹۹، شماره ۵۶۶۷
فرهنگ: معارف
۱۱

معروف ترین خادم الرضاهایی که می شناسیم

شهید قاسم سلیمانی

شهید سردار حاج قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سال 1397 همزمان با دهه کرامت و در آستانه سالروز ولادت امام رضا(ع) با حکم حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی مفتخر به خادمی حرم مطهر رضوی شد.

محمدجواد ظریف

دکتر محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه اردیبهشت 1393 عضو خادمان افتخاری بارگاه مطهر علی بن موسی الرضا(ع) شد. این اتفاق دقیقا پیش از سفر وین ظریف و همراهانش رخ داد.

محمدجواد آذری جهرمی

محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات نیز حکم خادمی افتخاری امام رضا(ع) را از حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی (تولیت آستان قدس رضوی) دریافت کرد. البته این اتفاق باعث جنجالی مجازی شد و حسن رحیم پور ازغدی و حسام الدین آشنا بر سر عکس آذری جهرمی مناظره ای مجازی کردند.

فرهاد قائمیان

فرهاد قائمیان، بازیگر سرشناس سینما و تلویزیون دی 1393 در مراسم شام غریبان امام رضا(ع) لباس خادمان حرم رضوی را بر تن کرد و به عنوان خادم افتخاری آستان قدس رضوی به زائران امام رضا(ع) خدمت کرد.

سیدمهدی رحمتی

ارادت به اهل بیت علیهم السلام در بین ورزشکاران بسیار ریشه دارد و فوتبالیست ها هم از این قاعده مستثنا نیستند. دروازه بان سابق استقلال یکی از اولین ورزشکارانی بود که خادم حرم امام رضا (ع) شد و در اکثر گفت وگوهایش به این اتفاق می بالد.

علیرضا دبیر

علیرضا دبیر قهرمان کشتی در بخشی از خاطراتش می گوید  وقتی آقای طبسی گفت

هر کس مدال طلا بگیرد، خادم حرم امام رضا (ع) می شودتمام تلاشم را برای این اتفاق به کار گرفتم و در 20 ثانیه نهایی توانستم طلا بگیرم .