آرشیو سه‌شنبه ۶ خرداد ۱۳۹۹، شماره ۴۸۹۶
شرکت ها
۲۷
بورس

در مجمع عمومی عادی سالانه تصویب شد: سود 50 تومانی آهن و فولاد ارفع به هر سهم

مهندس آزاده حسینی

در مجمع عمومی عادی سالانه فولاد ارفع سود خالص هر سهم 875 ریال تصویب شد که از این میزان سود نقدی هر سهم 500 ریال به سهامداران پرداخت می شود.

صورت های مالی این شرکت در حضور سهامداران قرائت و تصویب شد.طبق صورت های مالی این شرکت 7 هزار و 873 میلیارد و 897 میلیون ریال سود خالص این شرکت در سال مالی منتهی به 1398 بوده و سود قابل تخصیص نیز 8 هزار و 568 میلیارد و 355 میلیون ریال در نظر گرفته شد. در این مجمع همچنین روزنامه دنیای اقتصاد به عنوان روزنامه رسمی شرکت برگزیده شد و حسابرس و بازرس قانونی شرکت نیز منتخب شده و در مورد تعیین حق حضور اعضای غیر موظف هیات مدیره و پاداش هیات مدیره نیز مواردی مطرح و تصویب شد. به گفته علیر ضا خیاط مدیر عامل شرکت ،تولید شمش فولاد سال گذشته در آهن و فولاد ارفع به 862 هزار تن رسید که نسبت به سال 1397 معادل 10 هزار تن افزایش داشته  واین میزان  تولید 8 درصد فراتر از ظرفیت اسمی کارخانه به میزان 800 هزار تن است.صادرات این شرکت  در سال 1398 معادل 230 هزار تن بوده که 30 درصد حجم تولید را شامل می شود.

آهن و فولاد ارفع با کسب مجوز سازمان بورس در تاریخ 23شهریورماه 1398 و همچنین مصوبات مجمع عمومی فوق العاده در مهر سال گذشته افزایش سرمایه از مبلغ 6هزارمیلیارد ریال به 12 هزار میلیارد ریال از محل آورده نقدی و مطالبات سهامداران را طی دو مرحله شاهد بود که مرحله اول آن از مبلغ 6 هزار میلیارد ریال به 9 هزارمیلیارد ریال را از طریق پذیره نویسی در 6 اسفند ماه سال گذشته به ثبت رساند. همچنین افزایش سرمایه مصوب به منظور تامین مالی فاز نخست برنامه توسعه ای شرکت برای افزایش ظرفیت تولید واحد احیای مستقیم از 800 هزار در سال به 2/  1 میلیون تن و افزایش ظرفیت تولید واحد فولادسازی از 800 هزار تن در سال به یک میلیون تن با استفاده از امکانات زیربنایی موجود از طریق تغییرات در خطوط تولید را در دست اجرا دارد. آهن و فولاد ارفع، زمان بهره برداری از واحد احیای مستقیم را اواسط سال 1400 و بهره برداری از واحد فولادسازی را از اواسط سال 1399 اعلام کرده است.