نقش شبه روشنفکران در تاریخ معاصر ایران
سیاست های خاتمی زمینه حمله به مقدسات دینی را فراهم کرد
خاتمی روشن نمی کند زمانی که او اظهار می دارد که دین باید محدود شود و نه آزادی و قدرت مهار آتش برانگیخته شده از این اظهارات را ندارد، آیا خسارت های ناشی از آن را ارزیابی می کرده یا نه؟ اگر ارزیابی می کرده و آن را به حساب گذر از استبداد قلمداد کرده است، پس چرا می گوید: «متاسفانه به نام اصلاحات هم تمام شد»؟ آیا او که در سال 1391 سخن می گوید، دوران پیروزی انقلاب از 1357 تا 1376 (به قدرت رسیدن اصلاح طلبان) را دوره استبداد می نامد؟ «اصلاحات افتخار می کند که در حد توان خود البته نه در حد مطلوب، فضا را باز کرد تا هر کس نظری دارد ابراز کند. چرا که معتقد بود که محدود کردن اندیشه و بیان و سلب حقوق اساسی مردم منجر به بروز مشکلات سهمگین می شود و چه بسا که محدودشدگان نه با کلام که با زبان تخریب و حتی سلاح سخن بگویند. امری که کم و بیش همه نظام های مستبد گرفتار آن شده اند».1
شما میتوانید به یکی از روشهای زیر مشترک شوید:
همزمان با برقراری دوره اشتراک بسته دانلود 70 مطلب از مجلات عضو و دسترسی نامحدود به مطالب روزنامهها نیز برای شما فعال خواهد شد!
پرداخت از طریق درگاه بانکی معتبر با هریک از کارتهای بانکی ایرانی انجام خواهد شد.
پرداخت با کارتهای اعتباری بینالمللی از طریق PayPal نیز برای کاربران خارج از کشور امکانپذیر است.
- دسترسی به متن مقالات این پایگاه در قالب ارایه خدمات کتابخانه دیجیتال و با دریافت حق عضویت صورت میگیرد و مگیران بهایی برای هر مقاله تعیین نکرده و وجهی بابت آن دریافت نمیکند.
- حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران میشود.
- پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانههای چاپی و دیجیتال را به کاربر نمیدهد.