آرشیو شنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۹، شماره ۲۲۴۸۱
جامعه
۱۰

# پرسه در فضای مجازی

با پرسه ای در فضای مجازی با موضوعات مختلفی روبه رو می شویم که مورد توجه کاربران قرار گرفته است. انتشار این مطالب به معنی تایید همه آنها از سوی کیهان نیست.

قدرت دانش بنیان ها

 سیدامیر سیاح: «برخی هنوز فکر می کنند ایران باید نفت بفروشد و کالا واردکند مثل زمان شاه مثل امارات و قطر و... به همین دلیل با کاهش قیمت نفت عزا می گیرند در حالی که امروز، قدرت و ثروت در یادگیری و تجاری سازی فناوری و صادرات دانش بنیان است. حتی عرب های نفتی هم این رو فهمیدن، چرا شماها نمی گیرین ماجرا رو آخه؟!»

 لزوم بیمه ناباروری

 سوده نجفی: «مسئله جمعیت باید یکی از موضوعات اساسی مجلس یازدهم باشد. کمیسیون بهداشت و درمان باید بیمه ناباروری را دنبال تا مشکلات کاهش جمعیت حل گردد.»

 روزهای سخت آمریکا

 مهدی محمدی: «تحولات این روزها در آمریکا نشان می دهد ترامپ در تلاش برای استفاده از زور گروه های نژادپرست سفید و ارتش، برای بقا در قدرت است. این یعنی در صورتی که او انتخابات را ببازد آمریکا روزهای سختی در پیش خواهد داشت.»

 چرا حق اظهار نظر داریم؟

 مجید دوستدار با انتشار این تصویر نوشت: «می گویند چرا مردم ایران در مورد ناآرامی های آمریکا اظهارنظر می کنند. این تصاویر پایگاه های آمریکایی است که دورتادور کشور ما را گرفته است، مسئولین آمریکایی هر سال با پول هنگفتی رسانه های فارسی زبان را بر علیه ایران شارژ می کنند، ایران را تحت فشار قرار دهند، بعد ما حق نداریم؟»

 پدرسوختگی رسانه ای

 علیرضا گرائی: «لباس شخصی ها در آمریکا معترضی که قصد حمله به پلیس با سنگ را داشت تحویل دادند. تیتر رسانه ها: اقدام ستودنی برای کاهش خشونت! لباس شخصی ها در ایران اغتشاشگری که قصد تیراندازی به مردم را داشت تحویل دادند. تیتر رسانه ها: مزدوران رژیم بین امت خداجو! این داستان پدرسوختگی رسانه ای!»

  عدو شود سبب خیر

 عبدالله گنجی: «تقریبا همه محورهای جنگ روانی آمریکا علیه ایران، از سه ماه گذشته تاکنون در خود آمریکا به وقوع پیوست. واقعا پدیده عجیبی است؛ بیکاری40 میلیون نفر، رکود در سایه کرونا، ناکارآمدی در کنترل کرونا، بی ارزش بودن جان شهروندان، خشونت ورزی پلیس، دستگیری گسترده 10 هزار نفر، نگفتن عدد کشته ها و نقض حقوق بشر.»