آرشیو شنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۹، شماره ۲۲۴۸۱
صفحه آخر (جهان)
۱۲

فرار دسته جمعی نیروهای ژنرال حفتر از جنوب شرق طرابلس

سخنگوی نیروهای دولت وفاق ملی لیبی در سخنانی از کنترل کامل این نیروها بر شهر «ترهونه» واقع در جنوب شرقی پایتخت این کشور و رانده شدن نیروهای حفتر خبر داده است. ژنرال حفتر طی هفته های اخیر شکست های سنگینی خورده است.

«محمد قنونو»، سخنگوی نیروهای دولت وفاق ملی لیبی، روز جمعه اعلام کرده که این نیروها از چند محور وارد شهر «ترهونه» واقع در جنوب شرقی طرابلس، پایتخت لیبی، به عنوان یکی از مهم ترین پناهگاه های نیروهای موسوم به «ارتش ملی لیبی» تحت امر ژنرال بازنشسته «خلیفه حفتر» شده اند.

ایسنا در این باره به نقل از «القدس العربی» نوشته، نیروهای دولت وفاق ملی از 4 محور وارد شهر ترهونه شدند و درحال حاضر این شهر را به صورت کامل تحت کنترل خود دارند: «نیروهای دولت وفاق یگان های ارتش ملی در شهر راهبردی ترهونه را درهم کوبیدند و درسی فراموش نشدنی به آنها دادند».

دولت وفاق ملی لیبی پنج شنبه اعلام کرده بود نیروهایش بر تمام طرابلس، پایتخت مسلط شده اند که این پیشروی بعد از راندن آخرین نیروهای باقی مانده ژنرال بازنشسته حفتر از طرابلس رخ داد. نیروهای دولت وفاق لیبی 2 روز پیش وارد مرزهای اداری شهر ترهونه در جنوب شرقی پایتخت شده بودند.

گفتنی است، دولت وفاق ملی به نخست وزیری «فائز السراج» حمایت دولت هایی چون ترکیه و قطر را دارند و نیروهای موسوم به ارتش ملی، تحت امر حفتر، حمایت امارات، مصر و... را. نیروهای دولت وفاق چند ماهی است که دست بالا را در میدان این نبرد دارند.

در این میان فقط مردم لیبی قربانی چنین وضع اسفناکی هستند چرا که هر یک از این کشورها به دنبال منافع خود می گردند.