آرشیو یکشنبه ۸ تیر ۱۳۹۹، شماره ۷۳۷۹
فرهنگی
۱۹

خط خبر

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی درحساب کاربری خود در شبکه اجتماعی توئیتر نوشت: شهید مطهری، شهیدبهشتی و امام موسی صدر سه قله اسلام شناسی معاصرند؛ اسلام ناب فقاهتی، عقلانی و رحمانی. سیدعباس صالحی در این پیام و به مناسبت واقعه هفتم تیر 1360 افزود: تروریست های فرقه ای و دولتی آن سه (شهید مرتضی مطهری، شهید سیدمحمد بهشتی و امام موسی صدر) را از ما ربودند. امروز بیش از دیروز نیازمند اندیشه و نگاه شان هستیم.

دبیرچهاردهمین جشنواره ملی موسیقی جوان جزئیات نحوه انتخاب هیات داوران و ارزیابی آثارشرکت کننده در این دوره از جشنواره را اعلام کرد. به گفته هومان اسعدی، تعداد شرکت کنندگان امسال از تمام دوره های قبل بیشتر بوده است. اگرچه آثار به صورت ویدئویی به جشنواره ارسال شده اما ستاد جشنواره پس از احراز هویت ارسال کنندگان، فقط فایل های صوتی را برای داوران پخش می کند.

بنیاد فرهنگی هنری رودکی و سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران تفاهمنامه همکاری امضا کردند. موضوع این تفاهمنامه ایجاد ارتباط، تبادل اطلاعات، هم افزایی دانش و بهره گیری طرفین از امکانات مادی و معنوی متقابل از قبیل تجربه و توان فکری، فرهنگی، هنری، پژوهشی، آموزشی، منابع انسانی و ارتباطی در راستای ترویج هنر دینی و ملی و توسعه فعالیت های هنری و ادبی است.

 تابلو نقاشیخط قاجاری با شعرپروین اعتصامی توسط غلامحسین فرخ نسب هنرمند رشته خوشنویسی و طراحی گروه پژوهشی هنر های سنتی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری طراحی و اجرا شد.

عباس عبدالله زاده از منتفی شدن از سر گیری اجرای نمایش «اپرای 90» که به دلیل بحران کرونا متوقف شده بود، خبر داد. به گفته این نویسنده و کارگردان «این نمایش براساس نمایشنامه «اپرای سه پولی» برتولد برشت نوشته شده، اثری پیچیده و پربازیگر است و جمع کردن دوباره گروه بازیگران و عوامل نمایش کار بسیار سختی است. از طرف دیگر تهیه کننده نمایش نیز آمادگی هزینه کردن مجدد برای این اجرا را ندارد.

شقایق فراهانی در نقش یک مرد در فیلم سینمایی «گل به خودی» روز گذشته جلوی دوربین رفت. فیلم سینمایی «گل به خودی» اولین تجربه احمد تجری است که در ژانر کودک و نوجوان به تهیه کنندگی علی قائم مقامی است که 6 تیرماه در سعادت آباد کلید خورد. در این فیلم شقایق فراهانی برای بازی در نقش یکی از کاراکتر های مرد فیلم به نام فیروز حضوری متفاوت خواهد داشت.