آرشیو دوشنبه ۹ تیر ۱۳۹۹، شماره ۵۶۹۲
ورزش
۴

استقلال با یک لشگر مصدوم و محروم به مصاف سایپا می رود

پس از واقعه

رضا پورعالی

 شکست مقابل فولاد در خوزستان، دو اخراجی در جریان بازی، اخراج فرهاد مجیدی و انتقادات پردامنه ای که متوجه این مربی جوان شد،  آبی ها را در آستانه بازی امشب با سایپا در یک شرایط خاص قرار داده است. استقلال که با شکست مقابل گل گهر سیرجان به تعطیلات 4ماهه کرونا رفت، حالا با شکست مقابل فولاد در موقعیت شکننده ای قرار گرفته است. قهرمانی برای استقلال شاید با همین 6امتیازی که آنها در این دو هفته از دست دادند، از دست برود. آنها با تیمی بازی دارند که در حال سقوط و یکی از ضعیف ترین سایپا های تمام ادوار لیگ لقب گرفته است. با این حال وضعیت استقلال هم با توجه به محرومان و مصدومان پرشماری که دارد، زیاد جالب نیست.

قبل از آن که بازی های لیگ برتر شروع شود، پارگی رباط صلیبی رضا آذری و مرتضی تبریزی شوک بدی به آبی ها وارد کرد و در ادامه نیز مصدومیت شدید محسن کریمی پیش آمد. از طرف دیگر فرشید اسماعیلی نیز قبل از دیدار با فولاد دچار مصدومیت شد و گرچه به مرز بهبودی رسید اما از نظر بدنی شرایط ایده آلی ندارد و فعلا نمی تواند تیمش را همراهی کند.

دیگر بازیکنی که از مصدومیت رنج می برد، ارسلان مطهری است. مهاجم گلزن استقلال در بازی با فولاد دچار کشیدگی همسترینگ شد و بعد از گرفتن MRI مشخص شد باید حداقل 4 هفته استراحت و فیزیوتراپی کند تابه شرایط بازی کردن برسد. از سوی دیگر داریوش شجاعیان نیز که به تازگی از مصدومیت پارگی رباط رهایی یافته و در تمرینات استقلال حضور دارد از نظر بدنی شرایط مناسبی ندارد و هنوز نمی تواند برای آبی ها بازی کند. در کنار این نفرات اما استقلالی ها با بحران های دیگری نیز مواجهند؛ شیخ دیاباته، مهاجم مالیایی این تیم برای به دنیا آمدن فرزندش مرخصی گرفته و راهی فرانسه شده، همچنین عارف غلامی و علی کریمی نیز به دلیل دریافت کارت قرمز مقابل فولاد از بازی مقابل سایپا محرومند. با احتساب همه این شرایط، استقلال برای بازی با سایپا در روز دوشنبه 9بازیکن غایب خواهد داشت. به همه اینها باید غیبت فرهاد مجیدی روی نیمکت هم اضافه کنیم. سرمربی آبی ها که مقابل فولاد اخراج شد باید از روی سکوها دیدار امشب تیمش را دنبال کند که همین موضوع بر دشواری های او خواهد افزود.