آرشیو دوشنبه ۹ تیر ۱۳۹۹، شماره ۲۲۴۹۹
ورزشی
۹

اعمال نظرات وزارت ورزش در لایحه پایانی دفاع از پرونده جودو

لایحه دفاعی و پایانی پرونده جودو ایران که ملاک تصمیم گیری در دادگاه عالی حکمیت ورزش است در نشستی چهارساعته با حضور مهدی علی نژاد بررسی و نظرات وزارت ورزش در آن اعمال شد.

26 شهریورماه زمان مقرر دادگاه عالی ورزش (CAS) برای تشکیل جلسه و رسیدگی به پرونده جودو ایران است که فعلا مهر محرومیت تعلیقی روی آن زده شده است.بر همین اساس بررسی و تکمیل آخرین لوایح دفاعی ایران در این جلسه ازچندی پیش آغاز شد تا اعضای تیم دفاع کننده ایران بتوانند حضوری «دست پر» در لوزان سوئیس داشته باشند.

آرش میراسماعیلی رئیس فدراسیون جودو در این باره گفت: در این نشست اخیر با حضور مسئولان ورزش که 4 ساعت ادامه داشت، با توضیحات وکیل پرونده، آخرین لایحه دفاعی ایران بررسی و بازبینی شد، تکمیل آن با لحاظ کردن موارد موردنظر وزارت ورزش انجام و برای ارائه به دادگاه عالی ورزش تکمیل و نهایی شد.

وی افزود: طرف مقابل ایران در پرونده جودو ادعاهایی را مطرح کرده که بر اساس آن تصمیم به تعلیق گرفته شد در حالیکه از نظر ما این تعلیق ناعادلانه بود، دلایل و شواهد ایران مبنی بر ناعادلانه بودن تصمیم اتخاذ شده در این لایحه پایانی موردتاکید قرار گرفته است.

رئیس فدراسیون جودو با یادآوری اینکه بیش از 9 ماه از تعلیق جودو ایران می گذرد، خاطرنشان کرد: به خاطر این تصمیم ناعادلانه و از دست رفتن فرصت خیلی از اعزام ها و حضور در میادین بین المللی، جودو ایران متحمل خسارت های زیادی شده است. این هم جزو مواردی است که در لایحه دفاعی به آن تاکید کرده ایم.به گفته میراسماعیلی، در لایحه پایانی ایران برای دفاع در پرونده جودو، بر لغو جودو ایران و ابطال تصمیم اتخاذ شده توسط فدراسیون جهانی تاکید کرده ایم.