آرشیو پنجشنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۹، شماره ۷۳۸۳
اقتصادی
۷
خبر روز

وام نوسازی بافت فرسوده 350 میلیون تومان شد

منبع: مهر

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری از افزایش سقف تسهیلات نوسازی بافت فرسوده در تهران تا 350 میلیون تومان خبر داد و گفت: صدور پروانه در بافت های فرسوده رایگان است.

مهدی عبوری اظهار داشت: 100 هزار واحد مسکونی از 400 هزار واحدی که در راستای طرح اقدام ملی مسکن، ساخت آنها از سوی وزارت راه و شهرسازی برنامه ریزی شده، در بافت فرسوده و محلات هدف بازآفرینی شهری قرار دارد که این 100 هزار واحد از محل تسهیلات تبصره ای و به صورت خود مالکی در سراسر کشور احداث می شود. وی ادامه داد: تا به امروز 27 هزار نفر به شعب بانک عامل بخش مسکن در سراسر کشور معرفی شده اند و با 12 هزار و 60 نفر از آنها، بانک عامل، قرارداد منعقد کرده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره سقف وام پرداختی به متقاضیان نوسازی بافت فرسوده گفت: این تسهیلات در سراسر کشور متفاوت است؛ به این صورت که در تهران، «کلانشهرها و مراکز استان ها» و شهرهای زیر 200 هزار نفر، رقم تسهیلات اعطایی، مختلف است.

به گفته عبوری، در تهران برای آن دسته از متقاضیانی که می خواهند این تسهیلات را دریافت کنند و به صورت خود مالکی، اقدام به نوسازی کنند،

50 میلیون تومان تسهیلات با نرخ سود 9 درصد و 50 میلیون تومان هم تسهیلات نوسازی بافت فرسوده با نرخ سود 18 درصد دریافت می کنند؛ همچنین 40 میلیون تومان هم تسهیلات 4 درصد به آن دسته از متقاضیانی که خواهان دریافت وام ودیعه مسکن برای انتقال به مسکن اجاره ای در مدت زمان تخریب و نوسازی ملک مسکونی خود هستند، پرداخت می شود.

وی ادامه داد: اگر سازنده حرفه ای بخواهد نوسازی واحدهای مسکونی فرسوده را انجام دهد، در تهران تا 250 میلیون تومان به سازنده حرفه ای که گواهی ماده 4 را داشته باشد و آیین نامه مبحث 19 مقررات ملی ساختمان را رعایت کند، اعطا می شود؛ این سازنده می تواند تا سقف 100 میلیون تومان هم از محل اوراق تسهیلات مسکن که بانک عامل بخش مسکن پرداخت می کند، استفاده کند که مجموعا تا 350 میلیون تومان سقف این وام افزایش پیدا می کند. معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه سقف تسهیلات اعطایی نوسازی بافت فرسوده در کلانشهرها و مراکز استان ها که به سازنده حرفه ای پرداخت می شود، 230 میلیون تومان است، گفت: در شهرهای زیر 200 هزار نفر، تسهیلات نوسازی بافت فرسوده برای سازندگان حرفه ای، 140 میلیون تومان تعیین شده است.