آرشیو پنجشنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۹، شماره ۲۲۵۰۲
ورزشی
۹

آغاز فرآیند انتخاب میزبان جام ملت های آسیا 2027

خبرگزاری رویترز از آغاز فرآیند انتخاب میزبان جام ملت های آسیا 2027 خبر داد.

کنفدراسیون فوتبال آسیا در نهایت نامزدهای میزبانی جام ملت های آسیا 2027 را اعلام کرده است و اکنون در حال بررسی شرایط این کشورها هستند تا میزبان دوره بعدی جام ملت های آسیا مشخص شود. هند یکی از کشورهایی است که درخواست میزبانی این رقابت ها را داده است. قطر، قهرمان فعلی آسیا و میزبان جام جهانی 2022 در کنار ایران، عربستان سعودی و ازبکستان دیگر علاقه مندان میزبانی مسابقات قهرمانی قاره هستند.

کنفدراسیون فوتبال آسیا اکنون با هر یک از اعضایی که تمایل خود را به میزبانی اعلام کردند همکاری خواهد داشت و شرایط این کشورها را بررسی می کند و در نهایت میزبان نوزدهمین دوره جام ملت های آسیا در سال 2027 را اعلام خواهد کرد.شیخ سلمان بن ابراهیم آل خلیفه، رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا سال گذشته «بزرگترین دوره جام ملت ها با حضور 24 تیم را در امارات متحده عربی شروع کرد و گفت که او انتظار دارد که چین در سال 2023 از همه جهات انتظارات را برآورده کند.

قطر این رقابت ها را در سال های 1988 و 2011 میزبانی کرد در حالی که ایران خاطرات خوبی از میزبانی از آن در سال های 1968 و 1976 دارد و در هر دو دوره عنوان قهرمانی را کسب کرد. ماه گذشته هند میزبانی مسابقات جام ملت های آسیا 2022 زنان در ماه مه را به دست آورد.