آرشیو پنجشنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۹، شماره ۲۲۵۰۸
اقتصادی
۴

وزیر جهاد کشاورزی: مرغ ارزان می شود

وزیر جهاد کشاورزی وعده داد قیمت مرغ به شدت کاهش می یابد.

کاظم خاوازی در نشست با اعضای کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در زمینه تولیدات دامی از وضعیت بسیار خوبی برخوردار هستیم. کشور ایران از نظر تولید گوشت قرمز، گوشت سفید و شیر از تولیدکنندگان بزرگ محسوب می شود.

وی با تاکید بر اینکه تولیدکنندگان معتقدند قیمت گوشت مرغ بالاتر از آنالیز ستاد تنظیم بازار است، عنوان کرد: ستاد تنظیم بازار و سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان به دنبال کاهش فشار بر مردم هستند. مشکل به وجود آمده در زمینه افزایش قیمت مرغ با توجه به برنامه ریزی صورت گرفته در تامین نهاده ها برطرف می شود و در این زمینه بانک مرکزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت همکاری لازم را داشته اند.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: مشکلی در زمینه تولید گوشت مرغ نداریم، ذخایر عظیمی از مرغ وجود دارد که با ابلاغ وزارت صمت در بازار توزیع می شود و قیمت به شدت کاهش می یابد.

خاوازی ادامه داد: در زمینه کنترل قیمت گوشت مرغ طرح مناسبی به رئیس جمهور ارائه شده، تلاش می کنیم علی رغم فشارهای موجود بر کشور نهاده های وارداتی را در اختیار مرغداران و دامداران قرار دهیم.

وی با بیان اینکه از ذخایر خوب نهاده های دامی برخورداریم، افزود: این ذخایر باید ترمیم شوند. درخواست ترمیم ذخایر نهاده های دامی به وزارت صمت و بانک مرکزی ارائه شده است. در زمینه تامین جو و ذرت مشکلی نداریم و منابع عظیم ارزی برای واردات سویا توسط بانک مرکزی تامین شده است. سویاهای وارداتی در اختیار واحدهای روغن گیری قرار گرفته است تا روزانه هشت هزار تن کنجاله سویا تولید شود و در اختیار واحدهای تولیدی مرغ و ماکیان قرار بگیرد.