آرشیو شنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۹، شماره ۴۹۳۱
فرهنگ و هنر
۲۵

کوتاه از فرهنگ و هنر

چهارمین جشنواره کهن آواهای تنبور و موسیقی مناطق کردنشین امسال به صورت مجازی برگزار خواهد شد. کیهان کلهر در صفحه اینستاگرام خود ضمن انتشار پوستر جشنواره نوشته است: «مهلت ارسال آثار تا پایان تیرماه سال جاری است و در صورت رفع مشکل بیماری کرونا مرحله نهایی نیمه دوم مرداد در خانه تنبور برگزار خواهد شد و در غیر این صورت هنرمندان برتر در همان مرحله اول توسط هیات داوران انتخاب و معرفی خواهند شد.» علاقه مندان برای اطلاع از جزئیات بیشتر چهارمین جشنواره کهن آواهای تنبور و موسیقی مناطق کردنشین می توانند به آدرس www.dalaho.farhang.gov.ir مراجعه کنند.

 بهاره رهنما بازیگر سرشناس سینما، تئاتر و تلویزیون می گوید به بیماری «کووید-19» مبتلا شده و در خانه روزهای قرنطینه را سپری می کند. او در اینستاگرام در این باره اطلاع رسانی کرده است: «روز هفتم قرنطینه و روز چهاردهم علائم بیماری کرونا رو با لطف و یاری خداوند، دعای مادرم و خانواده و همسر مهربانم، دوستان و نزدیکانم و الطاف ائمه و فرشتگان در منزل می گذرانم.»

 شورای پروانه نمایش فیلم های سینمایی در جلسه اخیر که با حضور اکثر اعضا برگزار شد، مجوز نمایش دو فیلم را صادر کرد.

در این جلسه مجوز فیلم های «سلفی با دموکراسی» به تهیه کنندگی و کارگردانی علی عطشانی و «آن شب» به تهیه کنندگی محمد درمنش و کارگردانی حسن کلاهی اهری صادر شد. «آن شب» با بازی شهاب حسینی از فیلم های ژانر وحشت محسوب می شود که در جشنواره سی وهشتم فیلم فجر رونمایی شد.

 فیلم انیمیشن «این سو، آن سو» به کارگردانی لیدا فضلی که در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی تهیه شده، به بخش مسابقه جشنواره دوسالانه «براتیسلاوا» اسلواکی راه یافت.

سی امین دوره جشنواره دوسالانه فیلم انیمیشن «براتیسلاوا» از 5 تا 10 اکتبر 2020 (8 تا 13 آبان) در اسلواکی برگزار می شود و انیمیشن «این سو، آن سو» ساخته «لیدا فضلی» در بخش مسابقه بین الملل این رویداد به نمایش گذاشته می شود.