آرشیو سه‌شنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۹، شماره ۲۲۵۱۲
صفحه آخر (جهان)
۱۲

ابتلای 230 هزار نفر به کرونا در جهان طی فقط یک روز!

در پی تاکید چندین باره سازمان بهداشت جهانی به این که کرونا همچنان باقی خواهد ماند، در طی فقط 24 ساعت 230 هزار تن به این بیماری مبتلا شدند!

با این جهش یک باره تعداد مبتلایان به کرونا در جهان (تا زمان تنظیم این خبر) به بیش از 13 میلیون تن رسیده است؛ متاسفانه تاکنون دست کم 570 تن نیز جان خود را بر اثر این بیماری از دست داده اند. همچنان آمریکا -گرچه مدعی است که اوضاع از کنترل خارج نشده است- با بیش از 3 میلیون و 400 هزار مبتلا و بیش از 137 هزار کشته در رتبه اول است و پس از آن به ترتیب برزیل، هند، روسیه و پرو هستند. همچنین سازمان عفو بین الملل گزارش کرده است، بیش از 3000 تن از کادر درمانی در جهان بر اثر ابتلا به کرونا جان باخته اند.

به نظر می رسد که راه حل قطعی و کلی نیز برای مقابله با این بلای جهان سوز وجود ندارد. آمریکا با تمام ادعاهایش حتی در تصمیم گیری برای آن که مدارس باز بشود یا نه، به اجماع نمی رسد. «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا، تاکید دارد که مدارس باید باز شوند، اما رئیس مجلس نمایندگان آمریکا اصرار ترامپ و دولتش برای بازگشایی مدارس به رغم روند رو به تشدید شیوع کروناویروس در سراسر این کشور را محکوم کرده است. به گزارش ایسنا، «نانسی پلوسی»، در مصاحبه با شبکه سی ان ان گفته است: «این حیرت آور است که رئیس جمهور و دولتش دارند با سلامت کودکان ما بازی می کنند.»

کرونا رژیم تحت حمایت آمریکا را نیز زمین گیر کرده است؛ به گزارش فارس، همزمان با افزایش تصاعدی شمار مبتلایان به ویروس «کووید19» در فلسطین اشغالی و رسیدن آن به رکورد روزانه بیش از 1000 نفر، نظام درمانی رژیم صهیونیستی نیز با کمبود تجهیزات تشخیصی ابتلا به این بیماری مواجه شده است. در پی افزایش آمار مبتلایان در فلسطین اشغالی، رژیم صهیونیستی برای مهار این بحران، به دستگاه اطلاعات خود متوسل شد.

«الی کوهن»، وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی، دیروز بر لزوم اقدامات نظارتی شین بت، سازمان اطلاعات و امنیت داخلی این رژیم، برای مهار شیوع ویروس کرونا تاکید کرد.

گفتنی است، در بین 10 کشوری که بیشترین مبتلا به کرونا را دارند، چهار کشور از آمریکای لاتین هستند و سه کشور نیز در اروپا. آسیا، آفریقا و آمریکای شمالی قرار دارند. البته باید توجه داشت که آمارهای رسمی تمام فاجعه را نمایان نمی کنند.