آرشیو سه‌شنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۹، شماره ۲۲۵۱۲
صفحه آخر (جهان)
۱۲

استفاده مجدد پلیس آمریکا از تکنیک زانو پنسیلوانیا را به هم ریخت

انتشار فیلم ویدئویی از یک پلیس که در شمال ایالت «فیلادلفیا» زانوی خود را روی گردن و سر یک مرد سیاه پوست قرار داده ، اعتراضات گسترده ای را در شهر «پنسیلوانیا» به دنبال داشت.

انتشار یک فیلم ویدئویی 39 ثانیه ای در شمال ایالت فیلادلفیا، که نشان می دهد یک مامور پلیس شهر پنسیلوانیا زانوی خود را روی گردن و سر یک مرد سیاه پوست گذاشته است، موجی از اعتراضات تازه ای را به دنبال داشت.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، ماجرا از این قرار است که سه مامور پلیس پنسیلوانیا، یک مرد را در حالی که صورتش بر روی زمین قرار دارد، به دنبال خود می کشند. سپس، یکی از این ماموران پلیس زانوی خود را روی سر و گردن این مرد سیاه پوست قرار می دهد. انتشار این فیلم، اعتراضات ضد نژادپرستی را این بار در پنسیلوانیا شعله ور کرد. حدود 50 روز قبل در شهر«مینیا پولیس»، یک سیاه پوست در حالی که زانوی پلیس روی گردن او قرار داشت، جان باخت و انتشار تصاویر این صحنه در فضای مجازی ، آتش خشم را میان اقشار مختلف مردم آمریکا شعله ور کرده و این اعتراضات، که شکل انقلاب علیه نظام آمریکا را به خود گرفته است، همچنان ادامه دارد.

معترضان تروریست هستند

«رودی جولیانی» شهردار سابق نیویورک و وکیل کنونی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا ، ادعا کرد: جنبش "جان سیاه پوستان مهم است" سازمانی است که توسط سه مارکسیست اداره می شود و این سازمان توسط یک تروریست ، که اتفاقا خودم او را به 58 سال حبس محکوم کرده بودم و توسط «بیل کلینتون»، رئیس جمهور اسبق آمریکا، عفو گرفت، تامین مالی می شود.

وی افزود: این یک سازمان خوبی نیست... بدون شک این یک سازمان خشن و تند است و معتقدم که زمان ثابت خواهد کرد که این یک سازمان تروریستی بوده است.

«جان سیاه پوستان مهم است»یک جنبش سازمان یافته است که از نافرمانی های مدنی غیر خشونت آمیز برای اعتراض به خشونت های پلیس علیه شهروندان آفریقایی-آمریکایی حمایت می کند.

به دنبال تبرئه «جورج زیمرمان» در ماجرای تیراندازی مرگبار به «ترایوون مارتین»نوجوان سیاه پوست در سال 2012 میلادی، این جنبش شکل گرفته است. این جنبش به دنبال کشته شدن جورج فلوید در مینیاپولیس، جان تازه گرفته و گسترده تر از قبل شده است.