آرشیو پنجشنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۹، شماره ۴۹۳۶
خبر
۲

خبر

سفر عراقچی به افغانستان

ایرنا : سید عباس عراقچی، معاون سیاسی وزیر امور خارجه همراه یک هیات سیاسی، امنیتی و اقتصادی عصر روز چهارشنبه به کابل سفر کرد. مذاکره درباره سند جامع همکاری های راهبردی جمهوری اسلامی ایران و افغانستان از جمله اهداف سفر عراقچی به کابل عنوان شده است. دیدار با مقامات دولت افغانستان از دیگر برنامه های معاون وزیر امور خارجه در این سفر است. عراقچی همچنین عصر پنج شنبه در همایش «چشم انداز روابط افغانستان و ایران، چالش ها، فرصت ها» به همراه «جاوید لودین»، معاون سیاسی پیشین وزارت امور خارجه افغانستان شرکت کرده و به سخنرانی می پردازد. این نشست توسط انستیتو مطالعات استراتژیک افغانستان در کابل برگزار می شود.

نخست وزیر عراق به تهران سفر می کند

ایسنا : شبکه المیادین به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق هفته آینده به تهران و ریاض سفر خواهد کرد.

سفیرایران در بیروت: آماده تبادلات تجاری با لبنان از طریق لیره هستیم

دنیای اقتصاد : محمد جلال فیروز نیا، سفیر ایران در لبنان در گفت وگو با شبکه المنار تاکید کرد: «ایران آماده انجام تبادلات تجاری با لبنان به ویژه در زمینه فرآورده های نفتی با لیره است.» به گزارش «ایسنا»، وی گفت:«من با مسوولان لبنانی دیدار می کنم و آماده دیدار با حسن دیاب، نخست وزیر این کشور و انجام هر اقدامی که همکاری های ما را گسترش دهد و به لبنان کمک کند، هستم.»

تحلیل جروزالم پست از سخنان سردار قاآنی

تسنیم : پایگاه اینترنتی یک روزنامه صهیونیستی با اشاره به اظهارات فرمانده نیروی قدس سپاه درباره ناوچه آتش گرفته آمریکا نوشت: «به نظر می رسد این یک تهدید رازآلود است.» «جروزالم پست» درباره سخنان اخیر سردار اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نوشت: «او آتش سوزی کشتی آمریکایی «بونهم ریچارد» را به عنوان تنبیه الهی ستود.» روزنامه جروزالم پست در ادامه با برجسته کردن هشدار فرمانده سپاه قدس به آمریکایی ها که گفت «روزهای سختی را پیش رو دارند»، آورده است: «به نظر می رسد این یک تهدید مرموز است. در همین راستا است که او همچنین به «رژیم صهیونیستی» اشاره کرد.» جروزالم پست در پایان مطلب خود یادآوری کرد: «ایران هشدار داده است که می تواند به انفجارهای مرموز اخیر که در تاسیسات غنی سازی هسته ای نطنز رخ داد واکنش نشان دهد.»