آرشیو یکشنبه ۱۲ امرداد ۱۳۹۹، شماره ۵۷۲۱
حوادث
۱۹

مرگ مشکوک تاجر ایرانی در لندن

مرد تاجر بعد از آخرین سفرش به تهران و زمانی که به انگلستان بازگشت، به طور مشکوکی فوت شد. پلیس جنایی پایتخت در حال رازگشایی از مرگ اوست.

به گزارش خبرنگار جنایی جام جم، تاجر 65 ساله ایرانی چند ماه پیش بعد از دیدن خانواده اش در تهران به لندن بازگشت که به طور مشکوکی فوت شد و اموال خانه اش در لندن به سرقت رفت. با هماهنگی قضایی جسد او به تهران منتقل شد. چند روز پیش خانواده اش با حضور نزد محمدجواد شفیعی بازپرس شعبه پنجم بازپرسی دادسرای جنایی تهران، شکایتی مطرح کردند و خواستار بررسی مرگ مشکوک او شدند.

فرزند مرد تاجر به بازپرس جنایی گفت: پدرم تاجر بود و برای کار به کشورهای اروپایی و به ویژه انگلستان سفر می کرد. او اقامت انگلستان را داشت و خانه ای در لندن گرفته بود. پدرم آخرین بار که به تهران آمد، چند هفته ای ماند و هنگام برگشت به لندن می گفت یورو همراه دارد و می خواهد معامله جدید انجام دهد. بعد از آن چند روز متوالی به او زنگ زدم که جواب نمی داد. دوست ایرانی ما که همسایه  پدرم بود،  به مقابل خانه پدرم در لندن رفت اما او را پیدا نکرد و با پلیس و آتش نشانی وارد خانه شدند.

وی افزود: ساعاتی بعد از آن تلفنی به ما خبر دادند جسد پدرم را در حالی که چند روز از مرگش گذشته بوده، در اتاق نشیمن خانه اش پیدا کرده اند. به گفته دوست ایرانی مان خانه به هم ریخته و وسایل قیمتی، یور و و دلار متعلق به پدرم سرقت شده بود، همسایه های دیگر پدرم نیز تلفنی حرف های دوستمان را تایید کردند. گمان می کنیم پدرم به قتل رسیده و اموالش سرقت شده باشد.

به دلیل این که مرگ تاجر ایرانی مشکوک بود، با دستور بازپرس جنایی قرار شد که پلیس بین الملل و معاونت بین الملل قوه قضاییه با پلیس و دادستانی انگلستان در این باره مکاتباتی داشته باشند تا نتیجه تحقیقات پلیسی - قضایی  آن کشور برای روشن شدن مرگ تاجر ایرانی در اختیار پلیس ایران قرار گیرد و ابعاد این پرونده فاش شود.