آرشیو چهارشنبه ۱۵ امرداد ۱۳۹۹، شماره ۲۲۵۳۱
اقتصادی
۴

رئیس اتاق اصناف تهران: اصناف ملزم به نصب برچسب قیمت روی کالاها هستند

رئیس اتاق اصناف تهران گفت: واحدهای صنفی ملزم هستند، قیمت کالاهای خود را با استفاده از برچسب قیمت برروی آن درج کنند.

به گزارش وزارت صمت، قاسم نوده فراهانی با بیان اینکه اکثریت واحدهای صنفی برچسب قیمت دارند، افزود: از تمامی اصناف درخواست دارم با رعایت کامل نصب برچسب قیمت همچون همیشه در کنترل و نظارت قیمت ها در بازار نقش بسزایی ایفا کنند و با این کار باعث جلوگیری از هرگونه سوء استفاده یا گران فروشی گردند.

وی با تاکید بر اینکه برچسب گذاری قیمت بر روی یک کالا حق طبیعی مصرف کننده است، گفت: انجام چنین کاری، این امکان را برای فرد فراهم می کند تا مقایسه و در نتیجه انتخاب بهتری داشته باشد. به نظر می رسد این کار منطقی ترین روش برای ممانعت از اعمال هرگونه سلیقه روی قیمت کالاهاست.

به گفته رئیس اتاق اصناف تهران در این راستا برای جلوگیری از هرگونه سوءاستفاده بر قیمت کالاها، 100 قلم کالاهای اساسی در اولویت بازرسی و نظارت های بازرسان اتاق اصناف می باشد.

نوده فراهانی تاکید کرد: از مردم نیز درخواست می شود تا کالاها و مایحتاج مورد نیاز خود را تنها از مغازه ها و فروشگاه هایی خریداری کنند که دارای پروانه کسب و برچسب قیمت باشند؛ ضمن اینکه به عنوان ناظران بر بازار، عدم پروانه کسب و نصب برچسب یا تفاوت بین قیمت ها را که مشاهده می کنند، از طریق سامانه 124 اطلاع بدهند.

گفتنی است، درج قیمت کالا و خدمات، از ابتدایی ترین و بدیهی ترین حقوق مصرف کنندگان در بازار است و علاوه بر اینکه مردم باید از خرید کالای بدون برچسب قیمت خودداری کنند. باید طوری عمل شود تا نصب برچسب قیمت، جزو بدیهیات در هر مغازه و صنفی باشد و به یک مطالبه عمومی مردم هم تبدیل شود تا از ماندگاری لازم در بازار برخوردار باشد.