آرشیو چهارشنبه ۱۵ امرداد ۱۳۹۹، شماره ۷۴۱۲
ایران زمین
۱۱

احداث 200 کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در استان بوشهر

بوشهر: مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهرگفت: با وجود همه تنگناهای مالی 150 کیلومتر بزرگراه چهار خطه و بیش از 50 کیلومتر راه اصلی در دولت های یازدهم و دوازدهم در این استان احداث و زیر بار ترافیک رفته و بیش از 250 کیلومتر بزرگراه  نیز با پیشرفت مناسب در دست احداث است.

به گزارش ایرنا، فرزاد رستمی افزود:در دولت تدبیر و امید تاکنون 650 میلیارد تومان اعتبار در بخش راهسازی هزینه شده و حدود 900 میلیارد تومان پروژه نیز در دست اجراست که تلاش می شود تا پایان دولت مورد بهره برداری قرار گیرد.

وی یادآورشد: براساس بررسی های انجام شده وضعیت راه های این استان نسبت به نرم کشوری بهتر است به نحوی که در بخش راه روستایی 99درصد راه روستاهای بالای 20 خانوار استان آسفالت شده است.

وی بیان کرد: تنها یک راه روستایی مسیر سرچشمه - جم از جمله روستاهای بالای 50 خانوار در استان بوشهر هنوز آسفالت نشده است.

به گفته رستمی، برای روستای سرچشمه - جم از سمت ریز که به سرچشمه متصل می شود به مسافت حدود 11 کیلومتر تعریف شده که از سوی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آسفالت می شود و با تحقق این مهم همه راه های روستایی استان بوشهر آسفالت می شوند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر یادآور شد: براساس طراحی های انجام شده تمام راه های فرعی استان بوشهر به عنوان راه فرعی روستایی و بالاتر از استاندارد کشوری احداث شده اند.